دیدیم؛ ندیدند/

فتح قله‌های نانوفناوری با خودباوری و توان شگرف ایرانی‌ها/ موفقیت‌هایی که راه نفوذ دشمن را سد کردند

دانشگاه‌های ایران برخلاف ادعای دشمنان پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته اند و در حال تربیت نیروی متخصص برای آینده کشور هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سالها پیش تعداد دانشگاه های کشور حتی به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسیدند و فقط  چند  دانشگاه در کشور وجود داشت و هر فردی  که میخواست تحصیلات عالیه خود را طی کند باید سختی  بسیار زیادی را می کشید و به دانشگاه راه پیدا می‌کرد اما امروز در دور افتاده ترین نقاط کشور هم دانشگاه‌هایی وجود دارند که همه آنها در حال ارائه خدمات و تربیت نیروی متخصص برای آینده کشور هستند.

امروز در هرشهری که قدم میگذاریم دانشگاه‌هایی را می بینیم که از دل آنها دانشجیان بسیار خوبی تربیت شده اند؛ دانشجویانی که  متخصصان کشور و آینده سازان ایران اسلامی هستند.

پیشرفت اقتصاد دانش بنیان در گرو رشد دانشگاه‌ها است

همواره از رشد اقتصاد  دانشبنیان صحبت می‌کنیم اما هیچگاه نمی‌گوییم که بسیاری از شرکت هایی که اکنون کارشان به صادرات رسیده از کجا شروع کرده‌اند و در کدام دانشگاه ها وجود دارند؛ استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان محصولات بسیار کارآمد و هایتک را تولید می‌کنند و   دانشجویان و فارغ التحصیلانی که در داخل کشور درس خوانده‌اند توانسته‌اند به این مهم دست پیدا کنند و علم دانش بنیان اگر پیشرفتی  داشته و اگر رشد کرده مدیون محیط مناسب‌ دانشگاهی است.

سالها پیش برای اولین بار نانو فناوری وارد کشور شد و از همان ابتدای ظهورش توانست به دستاوردهای بسیاری برسد ساخت انواع محصولات هایتک بر مبنای نانو فناوری و تولید داروهایی که داشتنشان روزی آرزویمان بود به موفقیتی عظیم تبدیل شد.

امروز هریک از مسئولان جمهوری اسلامی ایران وقتی می‌خواهند درباره علم و فناوری و پیشرفت صحبت کنند از نانو فناوری یاد می‌کنند و این علم را سرآمد تمام علم های کشور می‌دانند؛فناوری نانو آرام آرام و بی سر و صدا راه خود را پیش گرفت و توانست از رده های پایین جهانی خود را به رتبه تک رقمی و چهارم جهان برساند البته به گفته هریک از مسئولان ستاد توسعه فناوری نانو به زودی میتوانیم رتبه خود را ارتقا ببخشیم.

نانو، فناوری حیاتی که زندگی مردم را متحول کرده است

توسعه استارت‌آپ ها و ایجاد شرکت های دانش بنیان بر پایه علم نانو می تواند به پیشرفت اقتصادی کشور کمک بسیاری کند.

در شرایطی که همه مسئولان و مردم به فکر رها کردن اقتصاد نفتی هستند علم نانو فناوری توانسته است جای خود را در میان مردم باز کند و سرمایه زیادی را بر سر سفره های اقتصادی مردم و جوانان بیاورد به گفته بسیاری از مدیران شرکت‌های دانش بنیان سرمایه های که در دل علم و فناوری نانو وجود دارد توانسته زندگی آنها را متحول کند و البته نه تنها مدیران شرکت‌های دانش بنیان بلکه مردم هم نقش حیاتی و کارساز فناوری نانو را در زندگی خود حس کرده‌اند.

از ایجاد خانه های نانویی که حتی محصولات تزئینی آنها هم از نانو ساخته شده اند تا داروهای ضد سرطان نانویی همه و همه بعه دنبال علم و فناوری نانو ساخته شده اند.

با رشد دانشگاه ها،  بهبود فضای درسی ،  تربیت متخصصان و دانشمندان، بسیاری از کشورهای غربی پیشرفت دانشجویان ایرانی را  سد راه خود دیدند و از ترسشان در اخبارها  و فضای مجازی گفتند که ایران دانشگاه و دانشجویان خوبی ندارد اما هر بار ارائه گزارش های تخصصی از سوی سازمان‌های معتبر  سبب برملا شدن ادعاهای واهی آنان شد.

خودباوری؛ مدال طلای پیشرفت را بر گردن دانشگاه‌های ایران انداخت/ موفقیت‌هایی که سد راه ادعاهای واهی دشمنان شدند

ایران رتبه نخست تولید علم را در جهان اسلام کسب کرد

محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام درباره پیشرفت مقالات علمی کشور گفت : نگاهی به آخرین داده‏ های مستخرج از معتبرترین پایگاه استنادی جهان (ISI) بیانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست تولید علم را در جهان اسلام کسب کرده و بیش از ۲۲ درصد از کل تولیدات علمی کشورهای اسلامی را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: همچنین جمهوری اسلامی ایران با ثبت بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ مدرک در پایگاه استنادی ISI توانست برای نخستین بار، در زمره ۱۵ کشور برتر دنیا از منظر تولید علم قرار گیرد.

با دست بسته و تحریم رتبه اول را به خود اختصاص دادیم 

کشورمان یکی از کشورهای صاحب نام جهان در بحث علمی است و در این راه غیرت جوانان، دانش دانشگاهیان و تلاش اساتید برای تربیت متخصصان را  نمی ‌توان نادیده گرفت؛  در شرایطی که دشمنان همواره صحبت از تحریم و تهدید و تنگنا می‌کردند جوانان ایرانی توانستند با کمترین امکانات و با دست بسته در رتبه اول کشورهای اسلامی بایستند و نام ۲۳ دانشگاه ایرانی را در میان سایر دانشگاههای جهان درخشان نگهدارند کشوری  که همواره از سوی برخی از همسایگان دچار مشکلات و تنگناها شده اکنون توانسته است آنها را از میان به در کند  و خود رتبه اول را در اختیار بگیرد؛که البته بسیاری از این مقالات و موفقیت‌های به دست آمده در بستر رشد فناوری نانو و رسیدن به دستاوردهای عظیم در این حوزه بوده است.

خودباوری؛ مدال طلای پیشرفت را بر گردن دانشگاه‌های ایران انداخت/ موفقیت‌هایی که سد راه ادعاهای واهی دشمنان شدند

هزار فارغ التحصیلی که به ایران بازگشتند 

دانشگاه‌های های ایران و بهبود فضای کاری در آن‌ها سبب شده  تا بسیاری از فارغ التحصیلانی که در دانشگاه های رتبه یک جهان درس خواندند قید کار کردن در آن دانشگاه ها را زده و برای ادامه زندگی و فعالیت به کشور خودشان بازگرداند؛  علی مرتضی بیرنگ رئیس مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره تعداد فارغ التحصیلان بازگشته به کشور گفت: توانسته‌ایم بیش از هزار دانشجوی فارغ التحصیلی که در دانشگاه های سطح یک دنیا درس خواندند  را به کشور بازگردانیم.

این دانشجویان کار در هاروارد و کمبریج را رها کردند و برای تاسیس شرکت های دانش بنیان در محیط‌های دانشگاهی به کشور بازگشتند.

کشوری که توان ساخت محصول نداشت امروز خط صنعت راه اندازی کرده است

 افزایش مراکز رشد، افتتاح مراکز کارآفرینی و ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت دانشجویان همه و همه از جمله اقداماتی هستند  که نه تنها منجر به بهبود فضای کسب و کار دانشجویان می‌شوند بلکه می‌تواند سبب درخشان شدن آینده پیش روی کشور هم باشند؛  کشوری که توان ساخت هیچ وسیله ای را نداشت امروز بدون نگاه به سایر کشورهای غربی خود خط صنعت راه انداخته است؛ و محصولات هایتکی را تولید می‌کند در بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان ما وسایل صنعتی و پزشکی تنها با یک لایه پوش نانویی که در داخل مرزهای همین کشور تولید شده اند مقاومت بسیاری پیدا می‌کنند و سبب قطع شدن میزان واردات به کشور می‌شوند؛ دانشگاهیان و فارغ التحصیلان کمر همت بسته اند و دست به دست یکدیگر دادند تا دانشگاه های ایران را رونق ببخشند.

پیشرفت دانشگاه های ایران به قدری خوب بوده  که حتی کشورهای غربی هم نتوانستند آنها را نادیده بگیرند و در برخی از موارد مجبور شدند اعتراف کنند که دانشگاه‌های کشور ایران رشد بسیار خوبی را پشت سر گذاشته‌اند و تا چند سال آینده سردمدار دانشگاه‌های جهان در حوزه نانو خواهند شد.

فتح قله‌های نانوفناوری با خودباوری و توان شگرف ایرانی‌ها/ موفقیت‌هایی که راه نفوذ دشمن را سد کردند

دانشگاه‌هایی که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند

هر ساله هنگامی که رتبه های دانشگاهی سراسر جهان اعلام می‌شود  نام ایران به عنوان یکی از کشورهایی که تعدادی زیادی دانشگاه خوب دارد اعلام می‌شود و نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن بازار نشان داد که این رتبه بندی‌ها بی دلیل نیستند و دانشگاه‌های ما حرفی‌های زیادی برای گفتن دارند.  

ایران در مقایسه با سایر کشورهای جهان  در بحث دانشگاهی و دانشجویی همواره  دچار مشکلات عدیده‌ای بوده زیرا  کشورهای جهان برای ایران سنگ اندازی های بسیاری کردند و تحریم‌های زیادی را علیه ما اعمال کردند تا به زعم خود  و راه  پیشرفت ایران بگیرند اما دانشجویان ما نشان دادند که بر خلاف تصور  امریکا و صهیونیست‌ هیچ تهدیدی نمی‌تواند مانع از کارشان شود.

اگر اجازه ورود محصولی هایتک را به کشور ندادند جوانان خودشان در شرکت‌های دانش بنیان و در مراکز رشد دانشگاهی آن محصول را با کیفیت بهتر تولید کردند و صنعت را از کشورهای غربی بی نیاز کردند؛ ما امروز در حوزه نانو تکنولوژی در رتبه‌ای  قرار گرفته‌ایم و  با افتخار سر خود را بالا می‌گیریم و می‌گوییم در  برابر  کشورهای  منطقه همچون عربستان آقایی می‌کنیم و موفق بوده‌ایم و راه پیشرفتمان هموار است. 

امروز تعداد مقالات، دانشگاه‌ها،  محصولات و بسیاری دستاورد دیگر نشان از راه روشن ایران دارد و به طور قطع پیشرفت بیشتر از آن ما خواهد بود.

انتهای پیام/

گزارش از: مهشید جعفری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۱۰ ۰۸ دی ۱۳۹۷
کشور را به دست جوانان خلاق، باهوش و با استعداد ایرانی بسپارید و شاهد رشد و پیشرفت کشور باشید. مشکل امروز کشور مدیریت فرسوده، سست، غیرخلاق و انگیزه کش است. شایسته سالاری دوای درد کشور است!
آخرین اخبار