معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبرداد؛

راه اندازی انجمن آلزایمر سیستان و بلوچستان/امکان ترویج آموزش‌های مرتبط، توسط سفیران آلزایمر

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: انجمن آلزایمر سیستان و بلوچستان، با حمایت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بزودی آغاز بکار خواهد کرد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، احمد بامری گفت: با آغاز بکار انجمن الزایمر فعالیت‌های آموزشی با تشکیل کار‌گروه‌های مرتبط، برگزاری کلاس‌های حمایتی و همایش‌هایی علمی بمنظور ارتقای سواد سلامت عموم مردم در خصوص این بیماری و گروه‌های هدف ویژه سالمندان و میانسالان، شناسایی افراد مبتلا به آلزایمر، دوره‌های آموزشی ویژه مراقبین افراد مبتلا به آلزایمر، برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این انجمن در راستای ارتقای سواد سلامت و توسعه آموزش‌های همگانی برنامه‌های آموزشی شناخت و پیشگیری از بیماری آلزایمر را در قالب کلاس، کارگاه، سمینار همراه با توزیع بروشور‌های مربوطه و همچنین انجام تست‌های تشخیصی در کانون‌های سلامت محله، مدارس، مساجد، ادارات توسعه خواهد داد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: قرار است این انجمن، به زودی و پس از ارائه مجوز توسط استانداری سیستان و بلوچستان، تشکیل و در سمن سرای سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مستقر شود.

وی گفت: کسانی که تمایل به فعالیت در این زمینه داشته باشند می‌توانند به عنوان سفیر این انجمن به فعالیت بپردازند.

بیماری آلزایمر، با شروعی تدریجی و پیشرفتی مداوم همراه است که به تدریج حافظه و توانایی‌های ذهنی دیگر مانند تفکر، استدلال و قضاوت افراد را تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها را در انجام وظایف روزانه‌ی زندگی به خصوص در دوران سالمندی با مشکل مواجه می‌کند.

انتهای پیام/پ

انجمن آلزایمر سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.