معاینه بیش از ۴۰۰ دانش آموز در پایگاه تندرستی و حرکات اصلاحی

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش بهبهان از معاینه ۴۰۵ دانش آموز در پایگاه تندرستی و حرکات اصلاحی خبر داد.

حبیب الله تبریزی، معاون تربیت بدنی آموزش وپرورش بهبهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: در آغاز سال تحصیلی ۹۷ پایگاه تندرستی و حرکات اصلاحی برای سلامت دانش آموزان شهرستان بهبهان در سالن کوثر آغاز به کار کرد

وی افزود: بر اساس آمار دریافتی و مشاهدات میدانی در سال‌های اخیر، ناهنجار‌های جسمی و حرکتی در بین دانش آموزان شدت یافته و همین امر نیاز به فعالیت کانون‌ها و مراکز تخصصی حرکات اصلاحی با مربیان ویژه را بیشتر می‌کند.

تبریزی بیان کرد: در این مراکز ابتدا عیوب حرکتی و جسمی دانش آموزان شناسایی و غربالگری شده و سپس در جهت اصلاح این معایب، حرکات ساده ورزشی و اصلاحی تجویز شده و یا به متخصصین ارجاع داده می‌شوند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش بهبهان گفت: تمرینات و حرکات اصلاحی علاوه بر جلوگیری از پیش روی ناهنجاری‌ها در بهبود ناهنجاری‌های دانش آموزان نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه حرکات اصلاحی یکی از گرایش‌های رشته تربیت بدنی است، تصریح کرد: از اهداف مهم حرکات اصلاحی، ارائه تمرینات ورزشی بدن مصرف دارو برای بهبودی و رفع ناهنجاری‌های اسکلتی-حرکتی است و، چون دبیران تربیت بدنی در این امر تخصص دارند بر عهده آنان قرار داده شده است.

تبریزی بیان داشت: اصلاح ناهنجاری‌های قامتی و اسکلتی دانش آموزان راهی برای ارتقاء سلامت نسل جوان و آینده سازان کشور است.
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش بهبهان در پایان اظهار کرد: تاکنون ۴۰۵ دانش آموز از ۷ مدرسه در شهرستان بهبهان جهت ارزیابی عارضه‌های ساختار قامتی به این پایگاه مراجعه کرده اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.