زندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نصب فیلتر دوده تنها راه حل کاهش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بازسازی ناوگان حمل و نقل به دلیل افزایش قیمت‌ها به تأخیر افتاده و نصب فیلتر دوده بهترین راه برای خودور‌های در حال تردد است.

نصب فیلتر دوده تنها راه حل کاهش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرونمسعود زندی رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با حذف فیلتر دوده از ناوگان حمل ونقل اظهار کرد: موضوع حذف فیلتر دوده در شهر تهران و ۸ کلانشهر‌ کشور به تصویب هیئت وزیران رسیده است که براساس این مصوبه شهرداری مکلف به اجرای آن است.


بیشتر بخوانید: وزارت صنعت و معدن در کاهش آلودگی هوا بهترین عملکرد را داشته‌اند


وی با بیان اینکه خودرو‌های جدید دارای استاندارد یورو ۴ باید dpf و خودروهای دارای استاندارد یورو ۵، باید eed داشته باشند، افزود: براساس مصوبه هیئت وزیران برای خودرو‌های در حال تردد نیز باید فیلتر دوده نصب شود.

زندی گفت: در گذشته هزینه نصب فیلتر حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان بود که هم اکنون این رقم به ۸۰ میلیون تومان افزایش یافته است و سازمان محیط زیست مکلف بود که این مصوبه را به تصویب برساند و دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای این مصوبه شدند.

وی ادامه داد: مشکل اساسی وجود ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شهر تهران است و این فیلتر‌های دوده می‌توانند برای کاهش میزان ذرات خودروهای دیزلی کارآیی خوبی  داشته باشند.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل به سختی انجام می‌شود، چراکه قیمت‌های نوسازی بسیار بالا است مانند قیمت یک اتوبوس گازسوز که حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است و براساس مصوبه طرح نوسازی، حدود ۲۰۲ اتوبوس باید از چرخه تردد خارج شوند و این موضوع به دلیل افزایش قیمت‌ها هنوز نهایی نشده است.

وی افزود: بازسازی ناوگان حمل و نقل به دلیل افزایش قیمت‌ها به تأخیر افتاده است و نصب فیلتر دوده بهترین و کم هزینه‌ترین راه برای خودور‌های در حال تردد است که شهرداری‌ها باید آن را اجرا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۶:۱۰ ۰۹ دی ۱۳۹۷
من خودم يه طرح دارم به عنوان بالنهاي توليد باد
اونم اينه كه بالنهايي رو به ارتفاع ٥٠٠ متري ميفرستيم و با كابل مهارش ميكنيم بعد بين بالنها رو با كابل به هم وصل ميكنيم و روي اين كابل صفحات كج رو پايين ميذاريم تا باد رو از آسمون بزنن طرف زمين و آلودگي بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۸ دی ۱۳۹۷
هشتاد ميليون تومن ؟؟؟؟؟؟
چند سال كار ميكنه ؟
آخرین اخبار