مسئولان باید پیگیر پرداخت حق و حقوق‌های بازنشستگان باشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بدهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بازنشستگان ۱۵۳ میلیارد تومان است که در صورت تامین منابع پرداخت می‌شود.

مسئولان باید پیگیر پرداخت حق و حقوق‌های بازنشستگان باشندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،  محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با مشکل پرداخت پاداش پایان خدمت مواجه هستند گفت: در نامه‌ای که از سوی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به وزیر بهداشت ارسال شده است پیگیری پرداخت معوقات مورد تاکید قرار گرفته که بر این اساس قرار شده است از سوی دکتر هاشمی و از طریق هیات دولت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه بازنشستگان این دانشگاه بیش از سی سال در حوزه‌های مختلف بهداشتی درمانی و اداری و در مناطق مختلف خدمت کرده اند تصریح کرد: به طور حتم تلاش این قشر خدوم اجری معنوی را به همراه دارد و در این میان مسئولان نیز باید پیگیر پرداخت حق و حقوق‌های بازنشستگان باشند تا از لحاظ مالی دچار مشکل نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه پس از بازنشستگی دو مبلغ حق مرخصی‌های باقی مانده و پاداش پایان خدمت باید پرداخت شود گفت: در حوزه حق مرخصی‌ها اعتبار آن پیش بینی شده و به بازنشستگان پرداخت می‌شود، اما در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت با توجه به اینکه منابع آن باید از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین شود از عهده دانشگاه خارج است.

دارابی ادامه داد: بحث اعتبارات پاداش‌های بازنشستگان در حیطه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست و اعتبارات آن باید از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت تامین شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه بیش از ۶۸۸ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه گر و دیگر سازمان‌ها طلب دارد اظهار داشت: این امر موجب شده است که پرداخت کارانه پزشکان و گروه‌های پرستاری نیز حدود ۱۴ ماه عقب بماند.

دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این در حالی است که تا کنون تنها ۶۰ درصد از ردیف‌های اعتباری اختصاص یافته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد تخصیص یافته است.

امروز جمعی از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در شهرک دانش و سلامت خواستار پرداخت پاداش پایان خدمت خود شدند که رئیس دانشگاه و جمعی از معاونین و مدیران در این جمع حاضر و به بیان توضیحات و اقدامات انجام شده در این زمینه پرداختند.

انتهای پیام//آ. ح
 

بدهی ۶۸۸ میلیارد تومانی سازمان‌های بیمه گر به دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.