دستورالعمل شورای رقابت برای تنظیم قیمت خودروهای انحصاری روی میز رئیس‌جمهور

شیوا گفت: دستورالعمل تنظیم قیمت خودروهای انحصاری در شورای رقابت تهیه و برای رئیس‌جمهور و شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارسال شد.

دستورالعمل شورای رقابت برای تنظیم قیمت خودروهای انحصاری روی میز رئیس‌جمهور + سندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا شیوا رئیس شورای رقابت با اشاره به قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت اظهار کرد: براساس ماده ۵۸ فصل نهم اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شورای رقابت موظف است تا همه ساله دستورالعمل تعیین قیمت را برای خودرو‌هایی که دارای انحصار هستند و رقیب ندارند ارائه کند.  

رئیس شورای رقابت با تاکید بر اینکه براساس ماده ۵۸ هنوز هم این وظیفه بر عهده شورای رقابت است، تصریح کرد:، اما به دلیل وضعیتی که اقتصاد کشور با آن روبروست شورای عالی هماهنگی اقتصادی که متشکل از سران سه قوه است تشکیل شد و این شورا با اخذ اختیاراتی از مقام معظم رهبری ابلاغیه‌ای صادر کردند.  


بیشتر بخوانید: خودروسازان مکلف هستند قیمت خودروها را به تدریج کاهش دهند


شیوا ابراز کرد: براساس بند ۳ آن ابلاغیه مقرر شد تا شورا و نهاد‌هایی که قیمت‌گذاری انجام می‌دادند، شیوه قبلی را ادامه دهند، اما قیمت‌گذاری‌ها براساس تایید نهایی شورای عالی هماهنگی اقتصادی خواهد بود.  

رئیس شورای رقابت اظهار کرد: بنابراین شورای رقابت هم با توجه به وظیفه‌ای که برعهده داشت در مورد قیمت گذاری خودرو باید کار کارشناسی را انجام می‌داد و پس از این اقدام قیمت‌های پیشنهادی را به شورای عالی هماهنگی اقتصادی که ریاست آن بر عهده رئیس جمهور است اعلام می‌کرد تا این شورا قیمت‌ها را تایید و یا رد کند.  

شیوا در پایان گفت: شورای رقابت هم مصوب کرد دستورالعمل قیمت‌ها مانند چند سال گذشته براساس روش سقف قیمت است و روش هزینه تمام شده نیست و آن دستورالعمل را آماده و برای ریاست شورای عالی هماهنگی اقتصادی که رئیس جمهور است ارسال کرد.  

انتهای پیام/

قیمت‌گذاری‌ها براساس تایید نهایی شورای عالی هماهنگی اقتصادی خواهد بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
چقدر اقاي رضا شيوا گفت اشتباه است که شوراي رقابت را از قيمت گزاري بر خودرو حذف کنيد. به يک سال هم نرسيد اين انتخاب اشتباه سازمان حمايت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
والا ما که چیزی ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی شما باید کتبی بنویسی تا وزیر متوجه گرونی بشه!
وزیر مگه کارشو بلد نیست که شما بعد چند ماه داری متوجه میکنی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
مقصراصلی ما مردم هستیم اگرتحت تاثیر خواسته دلالان ورانت خواران ورانت دهنده قرارنگیریم وقتی به هردرودیواری می کوبیم تا خودرو بخریم آقا 6 ماه یک سال نخر بعد ببین ایران خودرووسایپا چطوردنبال مشتری می گردند تولید باید سوداورباشه اما ما فراموش کردیم خریدهم باید به صرفه باشه
ماشین خارجی کرانه نخریم ماشین داخلی به صرفه اقتصادی نیست قول می دهم هیچ کسی از بی وسیله بودن ضرر نخواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام امیدوارم خدواند رحمی به دل یکی از این مسؤولین بندازه تا قیمت خودرو بیاد پایین تا ما هم بتوانیم یک پراید مدل 89بخریم به والله راست میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۹ دی ۱۳۹۷
واقعا تعیین قیمت خودرو خیلی سخته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۹ دی ۱۳۹۷
تکرار یک حرف
جهت اطلاع همه کسانی که موعد دعوتنامشون گذشته:آئيين نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف خودرو. طبق ضوابط و روشهاي مختلف فروش در ماده 4 قسمت قيمتهاي فروشهاي مختلف (تحويل فوري: قيمت قطعي زمان عقد قرارداد)(پيش فروش قطعي: قيمت قطعي در زمان عقد قرارداد)(پيش فروش عادي: قيمت زمان تحويل مندرج در قرارداد) (مشارکت در توليد: قيمت زمان تحويل مندرج در قراردا)(سفارشي: قيمت توافقي زمان عقد قرارداد) ذکر شده. در ماده 7 تبصره 1 اين آئيين نامه آمده: عرضه کننده موظف است در صورت تاخير در تحويل خودرو از تاريخ تحويل مندرج در قرارداد تا زمان تحويل خودرو به مصرف کننده مبلغ خسارت پرداخت نمايد. در ماده 8 تبصره 1 آمده : در صورت بروز مشکل در فرآيند رعايت استانداردهاي مطلوب و تاخير در تحويل خودرو، مسئوليت جبران خسارت وارده و کسب رضايت مصرف کننده بر عهده عرضه کننده مي باشد
Iran (Islamic Republic of)
ک
۲۳:۵۶ ۰۸ دی ۱۳۹۷
مردم به زندگی روزمره شأن موندن.دولت خودش ی روزاینوگران می‌کنه ی روزآنو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۸ دی ۱۳۹۷
جهت اطلاع همه کسانی که موعد دعوتنامشون گذشته:آئيين نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف خودرو. طبق ضوابط و روشهاي مختلف فروش در ماده 4 قسمت قيمتهاي فروشهاي مختلف (تحويل فوري: قيمت قطعي زمان عقد قرارداد)(پيش فروش قطعي: قيمت قطعي در زمان عقد قرارداد)(پيش فروش عادي: قيمت زمان تحويل مندرج در قرارداد) (مشارکت در توليد: قيمت زمان تحويل مندرج در قراردا)(سفارشي: قيمت توافقي زمان عقد قرارداد) ذکر شده. در ماده 7 تبصره 1 اين آئيين نامه آمده: عرضه کننده موظف است در صورت تاخير در تحويل خودرو از تاريخ تحويل مندرج در قرارداد تا زمان تحويل خودرو به مصرف کننده مبلغ خسارت پرداخت نمايد. در ماده 8 تبصره 1 آمده : در صورت بروز مشکل در فرآيند رعايت استانداردهاي مطلوب و تاخير در تحويل خودرو، مسئوليت جبران خسارت وارده و کسب رضايت مصرف کننده بر عهده عرضه کننده مي باشد.
آخرین اخبار