دیدار تدارکاتی قطر - ایران/ آخرین ایستگاه تدارکاتی شاگردان کی روش مقابل میزبان جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از جام ملت‌های آسیا به مصاف قطر می‌رود.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران دومین دیدار تدارکاتی خود در مرحله نهایی اردوی آماده سازی اش برای جام ملت های آسیا را دوشنبه هفته جاری در ورزشگاه خلیفه دوحه و مقابل قطر برگزار می کند.

شاگردان کارلوس کی روش که نخستین بازی خود در این اردو را با تساوی غافلگیر کننده یک بر یک مقابل فلسطین پشت سر گذاشتند این روزها تمرینات شادابی را در کمپ اسپایر برگزار می کنند و امیدوارند با قدرت نمایی برابر یکی از تیم های خوب قاره کهن برای مدعیان جام هفدهم این قاره خط و نشان بکشند.

دیدار تدارکاتی قطر - ایران/ آخرین ایستگاه تدارکاتی شاگردان کی روش مقابل میزبان جام جهانی

با توجه به مشخص شدن فهرست ۲۳ نفره تیم ملی، ایران در بازی با قطر دیگر‌ از نفراتی چون حسین حسینی، محمدرضا خانزاده، علی علیپور که مقابل فلسطین به میدان رفتند استفاده نمی کند و به احتمال فراوان کی روش در بازی با عنابی ها (لقب تیم ملی فوتبال قطر) از ترکیب اصلی خود در جام ملت های آسیا بهره می گیرد.

قطر در آخرین رنکینگ فیفا رتبه ۹۳ جهان و ۱۳ آسیا را کسب کرد و در حال حاضر ۶۴ رده با ایران اختلاف دارد اما با توجه به بهره مندی از ستارگان تیم هایی مانند السد و الدحیل که جزء تیم های قدرتمند لیگ قهرمانان آسیا هستند، برای آبروداری به آخرین تورنمنت رسمی خود پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ که میزبانی اش را برعهده دارد می آید.

تیم ملی فوتبال قطر تاکنون ۱۰ بار در جام ملت های آسیا شرکت کرده و بهترین عنوان آن به حضور در مرحله یک چهارم نهایی جام های ۲۰۰۰ لبنان و ۲۰۱۱ قطر باز می گردد.

دیدار تدارکاتی قطر - ایران/ آخرین ایستگاه تدارکاتی شاگردان کی روش مقابل میزبان جام جهانی

شاگردان فلیکس سانچز باس در گروه E جام ملت های آسیا با عربستان، لبنان و کره شمالی هم گروه هستند و در بازی های دوستانه ای که تاکنون برای این رقابت ها برگزار کرده اند مقابل چین، فلسطین، اکوادور، سوئیس، اردن و قرقیزستان پیروز شده، با ایسلند به تساوی رضایت داده و از ازبکستان و الجزایر شکست خورده اند.

قطر و ایران تاکنون ۲۳ بازی مقابل هم انجام داده اند که در این میان ایران ۱۴ بار پیروز شده، ۶ بار به تساوی رسیده و تنها ۳ بار شکست خورده است.

ایران برای این بازی نمی تواند از علیرضا جهانبخش به دلیل تداوم آسیب دیدگی او استفاده کند.

درحالیکه تیم ملی فوتبال کشورمان از ۱۲ بازیکن لژیونر در ترکیب خود بهره می برد اما قطری ها هیچ لژیونری ندارند.

دیدار تدارکاتی قطر - ایران/ آخرین ایستگاه تدارکاتی شاگردان کی روش مقابل میزبان جام جهانی

دیدار قطر و ایران از ساعت ۲۰ دوشنبه ۱۰ دی به وقت دوحه (۲۰:۳۰ دقیقه به وقت محلی) در ورزشگاه ۴۰ هزار نفری خلیفه دوحه برگزار می شود.

ترکیب احتمالی قطر:

سعد الشیب، عبدالکریم حسن، حمید اسماعیل، پدرو میگل، آسیم مادیبو، کریم بودیاف، بوعالم خوخی، علی عفیف، اکرم عفیف، معز علی و سالم الهجری

ترکیب احتمالی ایران:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پور علی گنجی، مجید حسینی، وریا غفوری، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، وحید امیری، کریم انصاری فرد، مهدی طارمی، احمد نوراللهی و سامان قدوس


بیشتر بخوانید:

کابوس بزرگ کارلوس کی روش برای جام ملت ها

یوز‌ها آماده شکستن طلسم ۴۳ ساله جام ملت‌های آسیا/ قلی‌زاده و عزت‌اللهی، بدشانس‌های بزرگ تیم کی روش

زمان آخرین تمرین تیم ملی فوتبال ایران پیش از بازی با قطر مشخص شد


انتهای پیام/

دیدار تدارکاتی شاگردان کی روش مقابل تیم ملی فوتبال قطر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار