بازداشت ۵۷ نفر در چهارمین شنبه سیاه پاریس + فیلم

پلیس فرانسه ۵۷ نفر از معترضان به نظام سرمایه داری را در شنبه سیاه دستگیر کرد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، معترضان به نظام سرمایه داری در فرانسه در چهارمین شنبه سیاه پاریس به خیابان‌ها آمدند. برای هفتمین هفته پیاپی است که شهر‌های مختلف فرانسه شاهد اعتراضات جلیقه زردها است.

شبکه خبری فرانس بیست و چهار گزارش داد: معترضان در شهر تولوز (جنوب) بعداز ظهر روز شنبه برای هفتمین هفته پیاپی به خیابان‌ها آمدند. به گفته مقامات این شهر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این تظاهرات شرکت کردند که یک دوم جمعیت هفته پیش است، اما این معترضان گفتند همچنان مصمم به ادامه اعتراضاتشان هستند. اواخر روز این تظاهرات به درگیری بین معترضان و نیرو‌های پلیس کشیده شد و نیرو‌های پلیس برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از گاز اشک آور استفاده کردند.

در بوردو (جنوب شرقی) هم این تظاهرات به درگیری کشیده شد. در این شهر برخی از معترضان موانعی را در خیابان‌ها ایجاد کردند و سلط‌های زباله را به آتش کشیدند. به گفته مقامات بوردو شمار تظاهر کنندگان در این شهر دو هزار و ۴۰۰ نفر یعنی به اندازه تظاهر کنندگان هفته پیش بود. یکی از مردان معترض در بوردو گفت: «تا زمانی که پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است این اعتراضات باید ادامه یابد، اما تظاهرات معترضان در شهر مارسی (جنوب) و کاله (شمال) به خشونت و درگیری کشیده نشد. در کاله معترضان یکی از بزرگراه‌ها را چند ساعت مسدود کردند، اما برخی رانندگان خشمگین با زور از موانع عبور کردند.

با وجود این شمار تظاهر کنندگان در پاریس کاهش زیادی داشت شمار تظاهر کنندگان در این شهر ۸۰۰ نفر اعلام شد که کمتر از دو هزار نفر از هفته پیش است. در خیابان شانزه لیزه چند ده نفر توسط نیرو‌های پلیس محاصره شده بودند، اما بیشتر تظاهرکنندگان در برابر ساختمان برخی رسانه‌ها از جمله تلویزیون فرانسه تجمع کردند سپس در گروه‌های کوچک متفرق شدند. برخی از آن‌ها هم در خیابان با بی صبری برخی شهروندان روبه‌رو شدند.

به گفته پلیس فرانسه در تظاهرات دیروز پاریس ۵۷ نفر بازداشت شدند.


بیشتر بخوانید: آماده باش پلیس فرانسه برای مقابله با جلیقه زردها در سومین شنبه سیاه + فیلم 


انتهای پیام/
 

درگیری پلیس فرانسه با جلیقه زردها + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.