دادستان کل کشور:

در حمایت از مصدومان و جان‌باختگان دانشگاه علوم و تحقیقات وظیفه خود را کامل انجام می‌دهیم/ مطمئن باشید شخصا به روند ایمن‌سازی نظارت خواهم کرد

حجت‌الاسلام منتظری گفت: مطمئن باشید در حمایت از دانشجویان جان‌باخته و مصدوم، وظیفه خود را کامل انجام می‌دهیم.
 
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جعفر  منتظری دادستان کل کشور با حضور در محل تجمع دانشجویان واحد علوم تحقیقات به آنها گفت: سانحه دلخراش واژگون اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات از جمله حوادث تلخی بود که در پی آن تعدادی از جوانان و دانشجویان خود را از دست دادیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه تمام ابعاد این حادثه به صورت قانونی مورد پیگیری قرار می‌گیرند، اظهار کرد: من دادستان تهران را موظف کردم که درباره این حادثه تشکیل پرونده بدهد و به شما دانشجویان قول می‌دهم که نظارت کاملی را روی این پرونده داشته باشیم؛  مطمئن باشید در حمایت از دانشجویان جان‌باخته و مصدوم، وظیفه خود را کامل انجام می‌دهیم و از شما می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنید.

با عوامل حادثه علوم و تحقیقات برخورد قانونی می‌شود

منتظری با بیان اینکه با عومل این حادثه برخورد قانونی می‌شود، گفت: من وظیفه خود می‌دانم که با توجه به اعتراض شما امروز در این جمع حضور پیدا کنم و از نزدیک با شما به مذاکره بپردازم زیرا مطالبات و اعتراض‌های شما باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: دو نفر از دانشجویان به نمایندگی از تمام دانشجویان انتخاب شده‌اند تا در جلسات مسئولان دانشگاهی همراه با ما حضور داشته باشند و مطالبات و تقاضاهای خود را درباره این حادثه به گوش ما برسانند و مطرح کنند.

برای هر حادثه‌ای شورای صنفی تشکیل نمی‌شود

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال  یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا برای این حادثه شورای صنفی تشکیل نشده است گفت: برای حوادث این چنینی ما هیچگاه شورای صنفی تشکیل نمی‌شود و شما دانشجویان هم اگر مشکلی در دانشگاه دارید نباید آن‌ها را در کنار این حادثه دنبال کنید.

منتظری درباره بیان منطقی مشکلات از سوی دانشجویان گفت: شما دانشجویان باید بتوانید تمام مشکلات و دغدغه‌های خود را به صورت منطقی و در فضایی آرام بیان کنید زیرا برخی از افراد نشسته‌اند تا از چنین حوادثی سواستفاده کند و دانشجویان نباید اجازه دهند از این حادثه برای سواستفاده گران فرصتی مناسب باشد.

از دانشجویان می‌خواهم به تجمع خود پایان دهند

وی ادامه داد: من از شما دانشجویان می‌خواهم به تجمع خود پایان داده و اجازه دهید که این حادثه از سوی قوه قضاییه مورد پیگیری قرار گیرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اگر لازم باشد شخصا چندین بار برای حل مشکل شما به این دانشگاه می‌آیم، یادآوری کرد: اطمینان داشته باشید که این موضوع در حال پیگیری است و درباره مقصر بودن عامل انسانی این حادثه اگر بررسی انجام گیرد حتما با مقصران برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۵ ۰۹ دی ۱۳۹۷
ضمن تسلیت به خانواده های داغدار
درود بر اقای دادستان کل و اقای دکتر تهرانچی
چقدر مودبانه و با وقار و با بردباری صحبتها رو شنیدن و اعتراضات معقول رو گوش کردن خدا به هر دو بزرگوار عزت بده
برای اولین بار دیدم رییس دانشگاه ازاد مثل پدری دلسوز خیلی خیلی متین به حرف بچه های خودش گوش کرد و بسیار با ادب و با ادب جواب میداد دوستت داریم دکتر
احسنت به دکتر ولایتی بخاطر انتخاب دکتر تهرانجی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۰۴ ۰۹ دی ۱۳۹۷
این گونه حوادث در گوشه و کنار کشور پیش میاد ، در سال میشنویم که یک اتوبوس واژگون شد یا در دره سقوط کرد و متاسفانه تعدادی جان باختن ، حالا این حادثه در فضای دانشگاه رخ داده ، آیا عمدی بوده ؟ حادثه حادثه است ، باید بخاطر این حادثه عده ای جو سازی کنند ؟تا دشمن بر این اساس ضربات دیگری به کشور وارد کنند .کسانیکه در این حادثه کاسه داغتر از آش شده اند از این حادثه نردبانی میسازند برای جذب شدن توسط بیگانگان ، و یکماهه دیگه میبینیم همین افراد خارج از کشور بر علیه وطن خودشان شعار میدن .اتفاق ناگوار برای عزیزان ما افتاده و باید از مجاری قانونی بررسی و از رخدادن آن در آینده جلوگیری کنند.نه اینکه اینگونه فضا سازی کنند.در جاده های این کشور هزاران نفر در سال از بین میروند ، این بدترین مشکل هست که داریم ، باید همه کمک کنند تا این حوادث به صفر برسد.صنعتگر ، قطعه ساز ، خودرو ساز و بقیه به کمک هم وسیله ای ایمن را تولید کنند، این کار شدنی هست.
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۲۰:۱۴ ۰۹ دی ۱۳۹۷
همش حرف تو خالی
سالی 12ماه. همه اتفاق جادهی و هوای صورت میگیر
ولی کو ایمنی کو وجدان وووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۹ دی ۱۳۹۷
قوه قضاییه بجای دولتیها به مردم احترام می گذارند وبامردم همراهی می کند ، نمی دانم دولتیها خودشان کجایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۹ دی ۱۳۹۷
فکر کنم واقعا دولتیهای ما برای اقتصاد مردم خواب ندارن ، قوه قضاییه چه کاری می تونه بکنه وقتی کسی ، رای ها را با وعده جمع کرده و حالا هیچ کاری هم نمی کنن ، جواب مردم چشم انتظار را برای گرانی بدهید
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۱۸:۵۷ ۰۹ دی ۱۳۹۷
پس بهشون بگین اتوبوس های دانشگاه مازندران بابلسر همه از رده خارجه...میبینیم و تعریف میکنیم