هیچ مددجوی بهزیستی خراسان شمالی از چرخه حمایت خارج نمی‌شود

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: شرایط اقتصادی امروز جامعه باعث شده خروجی مستمری در این نهاد نداشته باشیم و حمایت‌ها از افراد نیازمند به قوت خود باقی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، اسماعیل قربانی مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های قبلی با توانمندسازی کسانی که تسهیلات اشتغال از این نهاد می‌گرفتند این افراد از چرخه حمایت مستمری خارج می‌شدند و یا میزان حمایت‌ها به حداقل می‌رسید.

وی افزود: بر این اساس افرادی که این تسهیلات را دریافت می‌کردند مستمری آن‌ها قطع می‌شد، ولی از سایر حمایت‌ها از قبیل: مسکن، ازدواج، تحصیلات و دارو و درمان در صورت نیاز برخوردار می‌شدند.

قربانی گفت: این در حالی است که با توجه به شرایط اقتصادی که امروز در کشور با آن مواجه هستیم این امکان دیگر قابل اجرا نیست و به صورت عملی خروج افراد را از حمایت مستمری نداریم.

وی اظهار داشت: حمایت‌های بهزیستی به صورت لایه به لایه انجام می‌شود و در روند طولانی مدت خود تا زمانی که احساس نکنیم مددجویی روی پای خود ایستاده از حمایت‌ها محروم نمی‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه هم اینک پرونده‌ای در بهزیستی از طریق توانمندسازی به بایگانی نمی‌رود، گفت: این امر فقط در صورتی انجام می‌شود که زن سرپرست خانواری ازدواج و یا فوت کند و یا مددجویی از استان خارج شود.
وی اظهار داشت: توانمندسازی مددجویان در مراحل مختلف و به دقت رصد می‌شود و پرونده قطع مستمری هیچ مددجویی به سادگی به بایگانی نمی‌رود.

قربانی در ادامه از خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان به عنوان دو استان پایلوت یاد کرد که تمام افرادی که سقف درآمد آن‌ها کمتر از ۳۰ میلیون ریال است می‌توانند از دریافت مستمری بهره‌مند شوند.

وی گفت: اطلاعات تمامی جمعیت استان از طریق اداره کل تعاون رصد می‌شود تا بخشی از مردم با درآمد سرانه پایین شامل دریافت مستمری شوند.

هم اکنون ۳۸ هزار و ۷۰۰ خانوار شامل ۹۱ هزار و ۶۰۰ نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی خراسان شمالی هستند که ۱۹ هزار نفر آن‌ها در حوزه توانبخشی و مابقی زنان سرپرست خانوار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و افراد دارای آسیب و اعتیاد هستند.

همچنین در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۵۳ هزار و ۷۳۶ خانوار با جمعیت ۸۴ هزار و ۵۱ نفر زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

خراسان شمالی از نظر شاخص درآمدی در کشور پایین‌ترین است.

انتهای پیام /م

حمایت از مددجویان بهزیستی خراسان شمالی

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.