حق‌دوست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد؛

استعفای وزیر بهداشت به دلیل مشکلات بودجه‌ای ۹۸ صحت دارد؟

معاون برنامه‌ریزی راهبردی وزارت بهداشت درباره دلایل استعفای وزیر بهداشت که به تازگی مطرح شده است، توضیح داد.

استعفای وزیر بهداشت به دلیل بودجه صحت دارد؟علی‌اکبر حق‌دوست معاون برنامه‌ریزی راهبردی‌ وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متأسفانه خبر استعفای‌ وزیر بهداشت صحت دارد، وی بر این مسئله پافشاری‌ می‌کند و حاضر نیست که از این تصمیم صرف‌نظر‌ کند.

وی ادامه داد: دلیل استعفای‌ وزیر بهداشت‌ هنوز به طور دقیق معلوم نیست اما آنچه مطرح شده این است که پرداخت به موقع مطالبات جامعه پزشکی، موضوع بودجه سال آینده حوزه سلامت و پرداخت آن، منابع  تخصیص یافته به طرح  تحول سلامت، مباحث مربوط به خرید دارو و تجهیزات پزشکی و بدهی‌های تامین اجتماعی به وزارت بهداشت از مواردی بوده که در اتخاذ این تصمیم نقش داشته است.

حق‌دوست گفت: برخی اختلاف نظر‌ها در خصوص برنامه طرح تحول نظام سلامت و منابع ناکافی در حوزه وزارت بهداشت و برخی مسائل که هیچ گونه ارتباطی به اجرای طرح تحول نظام سلامت ندارد، می‌تواند عامل این تصمیم بوده باشد.

وی یادآوری کرد: متأسفانه صنعت داروسازی و شرکت‌های تولیدکننده‌ در حال ورشکستگی‌ هستند و اگر تولید داروی داخلی به دلیل تأخیر در پرداخت مطالبات متوقف شود باید هزینه‌های زیادی برای واردات دارو، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی صرف کنیم.

انتهای پیام/

استعفای وزیر بهداشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.