دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی معاونت علمی مطرح کرد؛

قدرت‌نمایی ایران با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز فضایی در دنیا/ تلاش برای پرتاب ماهواره به لایه‌های دورتر

ایران توان پرتاب ماهواره تا لایه‌های ۵۰۰ کیلومتری مجاور زمین را دارد

منطقی گفت: در بلندمدت به دنبال پرتاب ماهواره به لایه‌های دورتر مثل لایه‌هایی با یک هزار کیلومتر فاصله با سطح زمین هستیم.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های بخش فضایی کشور، تصریح کرد: ما در معاونت علمی در حوزه فضا، بر روی ساخت، پرتاب ماهواره و ایجاد زیرساخت‌های آن تمرکز کرده‌ایم.

توان پرتاب ماهواره تا لایه‌های ۵۰۰ کیلومتری از زمین را داریم

وی افزود: فناوری فضایی یک فناوری پیچیده و معادله‌ای چند متغیره است که فقدان یا کمبود یک عامل و متغیر، باعث ابتر ماندن طرح‌ها و عدم پیشروی اهداف مورد نظر می‌شود.

منطقی افزود: در تلاش هستیم تا ضمن بهبود زیرساخت‌ها، برنامه‌ریزی‌هایی برای تحقق پرتاب و توسعه فناوری‌های فضایی نیز داشته باشیم، اگر زیرساخت‌ها فراهم باشد تا سال ۱۴۰۴ به اهداف راهبردی خود دست پیدا خواهیم کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی ادامه داد: البته فناوری پرتاب و ساخت ماهواره در حوزه فضایی شامل پرتاب ماهواره به لایه‌های مختلف می‌شود. امروز ایران توان پرتاب ماهواره به لایه‌های مجاور زمین و تا ۵۰۰ کیلومتر را دارد؛ اما در بلندمدت به دنبال پرتاب ماهواره به لایه‌های دورتر مثل لایه‌هایی که یک هزار کیلومتر با سطح زمین فاصله دارند؛ هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار