وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

جزییات طرح جدید وزارت راه و شهرسازی برای کاهش قیمت مسکن/ خبر خوش برای اهالی مسکن مهر پردیس

اسلامی طرح جدید وزارت راه و شهرسازی که با هدف کاهش قیمت برنامه‌ریزی شده است را تشریح کرد.

جزییات طرح جدید وزارت راه و شهرسازی برای کاهش قیمت مسکن/ خبر خوش برای اهالی مسکن مهر پردیسمحمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه به موجب قانون باید تلاش کرد تا اقشار متوسط و کم درآمد بتوانند صاحبخانه شوند، گفت: برای اجرای این قانون باید واحدهای مسکونی با قیمت مناسب و متناسب با شأن خانواده‌ها عرضه و از سوی دیگر قدرت خرید مسکن را در بین اقشار مختلف جامعه افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه افزایش تسهیلات خرید زمینه‌ساز رشد نقدینگی و ایجاد تورم در این بخش می‌شود، گفت: برای تقویت این حوزه دو شیوه متفاوت را دنبال کردیم که نخستین شیوه ارائه زمین به نازل‌ترین قیمت ممکن است.

اسلامی با اشاره به اینکه زمین خام به درد ساخت مسکن نمی‌خورد و باید عمران و آماده سازی در آن ایجاد شود، گفت: در همین راستا تنها هزینه‌های عمران و آماده‌سازی را از متقاضیان دریافت  و سعی خواهیم کرد مجوزهای لازم را بدون هزینه اتخاذ کنیم.

ایجاد بازار جدید خرید و فروش مصالح ساختمانی

وزیر راه و شهرسازی از ایجاد بازار جدید خرید و فروش مصالح ساختمانی خبر داد و افزود: بر اساس این طرح، بازار تعهدی و نقدی برای مصالح ساختمانی، تأسیساتی و خدمات فنی مهندسی ایجاد می‌کنیم، به این صورت که با عرضه کارت‌های اعتباری مردم بتوانند مصالح ساختمانی خریداری کنند.

وی توضیح داد: در این بازار تعهدی فروشنده، مصالح  را به بانک عامل که بانک مسکن  است مرتبط کرده و بازار تعهدی مصالح را از تولیدکننده انبوه خریداری می‌کند و این مصالح بی‌واسطه از محل تولید به پروژه‌ها و کارگاه‌های  ساختمانی منتقل می‌شوند. این فروش بی‌واسطه سبب می‌شود قیمت تولید مسکن کاهش یابد و این یکی از مهم‌ترین اقدامات توانمندسازی دولت در حوزه مسکن به شمار می‌رود.

اسلامی توضیح داد: متقاضیان می‌توانند با استفاده از آورده خود و همچنین تسهیلات بانکی قدرت خرید خود را در حوزه مسکن افزایش دهند و از سوی دیگر نرخ رشد و عرضه مسکن در اقتصاد کشور به تعادل می‌رسد.


بیشتر بخوانید: انعقاد قرارداد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل واحد‌های مسکن مهر پردیس 


 انعقاد قرارداد یک‌هزار میلیارد تومانی با بزرگ‌ترین پیمانکاران عمرانی کشور

وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر گفت: پروژه‌های باقی مانده مسکن مهر دارای مشکلات متنوع و متفاوتی است که برای هرکدام از آنها باید تصمیم گیری‌های جداگانه‌ای گرفته شود.

وی با بیان اینکه مسکن مهر پردیس جزء بزرگترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های مسکنی و عمرانی کشور به شمار می‌رود، افزود: در پردیس پروژه‌هایی که به حالت تعلیق و تعطیلی درآمده بودند مجددا کار خود را آغاز کردند و ما سعی کردیم با بزرگ‌ترین پیمانکار عمرانی کشور برای بخش‌های زیرساختی این واحدها تفاهم نامه و قرارداد  به مبلغ یک میلیارد تومان منعقد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی از ساخت و راه‌اندازی مترو تهران پردیس در آینده نزدیک خبر داد و افزود: برای احداث راه‌ها و خطوط آب و فاضلاب واحدهای مسکن مهر و تأسیسات زیربنایی آنها و همچنین کارهای پیش روی این پروژه نیازمند یک پیمانکار بزرگ بودیم.

 تعاونی‌های مسکن مهر مشکل مدیریتی دارند

وی توضیح داد: برخی از واحدهای مسکن مهر با مشکل تعاونی‌ها روبه‌رو هستند به طوری که هر کدام از این تعاونی‌ها در خودشان دعواهای متفاوتی دارند و همین امر باعث شده که واحدهای مسکن مهر با مشکل جدی‌ روبه‌رو شوند.

اسلامی افزود: سعی کرده‌ایم با مدیریت جدید شهر پردیس و اجرای سیاست‌های جدید بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم در حوزه مسکن باشیم.

۲۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور داریم

وی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور  وجود دارد که با بودجه سالانه  ۷ یا ۸ میلیارد تومان بودجه، سال‌ها  زمان می‌برد به اتمام برسد، گفت: انتشار اسناد خزانه اسلامی جزء تعهدات دولت محسوب می‌شود، اما به دنبال عرضه اوراق سهام در بازار سرمایه هستیم تا از محل اوراق سهام و از نقدینگی در اختیار مردم به تأمین مالی پروژه‌ها بپردازیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره نحوه جدید اجرای این برنامه گفت:  یکی از الزامات اجرای این برنامه آن  است که برای پروژه‌های نیمه تمام، سهام تعریف، آن سهام را عرضه کرده و بازگشت آن را از محل منابع همان پروژه تضمین کنیم تا مردم بتوانند با هر میزان پولی که دارند در تأمین مالی پروژه‌ها مشارکت کنند.

وی، افزود: ما در فاز نخست برای انتشار ۱۵ هزار میلیارد تومان سهام در بازار سرمایه، اجرای این طرح را پیشنهاد دادیم تا در سه مرحله ۵ هزار میلیارد تومانی سهام پروژه‌ها را عرضه و برای تکمیل پروژه‌ها استفاده کنیم.

اسلامی روش دیگر تأمین مالی پروژه‌های عمرانی را استفاده از صندوق توسعه حمل و نقل مطرح کرد و گفت: ایجاد این صندوق در قانون پیش‌بینی شده بود که در دولت اساسنامه آن تصویب شد.

 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صندوق توسعه حمل‌ونقل  با سرمایه ۱۹ هزار میلیارد تومان به پشتیبانی پروژه‌های حمل و نقل می پردازد، اظهار کرد: اقدامات اداری تأسیس این صندوق در ماه جاری انجام می‌شود تا بتوانیم منابع صندوق را از سرفصل ‌ای پیش بینی شده تأمین و در مدار فعالیت قرار گیرد.

وی در پایان گفت: یکی از اقدامات این صندوق عرضه اوراق سهام پروژه‌های حمل و نقل خواهد بود.

گفت‌وگو از محبوبه کباری

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۹:۰۵ ۱۲ دی ۱۳۹۷
جنای آقای اسلامی وزیر محترم راه و شهرسازی مطلب تازه ای را ارائه نکرده است و بدیهیاتی را اظهار کرده که به نظر تاثیر مهمی در تولید و عرضه و کاهش قیمت مسکن برای افراد با درآمد متوسط و پائین نخواهد داشت. البته بیان این اظهارات مایه خوشوقتی است که بالاخره مسئولی دولتی حالت پاسخگو بودن را ابراز میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۹:۵۱ ۱۱ دی ۱۳۹۷
فقط حرفه.مطمینا اجرا نمیشه و اگر هم بشه اینقد مشکلات توش در میاد که خدا داند
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۸:۴۰ ۱۱ دی ۱۳۹۷
واجب ترین کار الان پروژه های نیمه تمام هست .دولت باید آنها را به مردم واگذار کند البته به همه اقشار مردم نه به عده ای خاص .مردم پس اندازها خودشان را به جای اینکه ارز و طلا بخرن و کشور را دچار مشکل کنند ، سهام این پروژه ها را بخرند ، هم سرمایه آنها بیشتر میشه و هم اشتغال و تولید صورت میگیره و این کار بزرگترین ثواب را هم خواهد داشت .فقط باید این ایده را عملی کنند نه اینکه حرف بزنند و عملی در کار نباشه ، فقط باید سریع به این سمت حرکت کرد چون فردا دیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۱ دی ۱۳۹۷
اگر مشکل مسکن در کشور حل شود بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می شود چون منشا بسیاری از مشکلات جامعه مالی است ومسکن بخش عمده درامد مردم را می بلعد
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر قاسم پور
۱۵:۴۰ ۱۱ دی ۱۳۹۷
خوبه، جدا" باید در کاهش قیمت مسکن و راهکارهای کاهش هزینه ی تولید کار بشه، دست واسطه های سودجو کوتاه بشه، و در زمینه ی ساماندهی دفاتر مشاور املاک و بازار هرج و مرج رهن و اجاره هم برنامه ریزی و این مشکل هم که روز به روز و سال به سل بدتر میشه چاره اندیشی و حل بشه با وضع کنونی بسیار بی نظم و قانون و بدون نرخ عادلانه هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۱ دی ۱۳۹۷
روحانی 6 سال فقط طرح داد
که یک مورد هم به اجرا از طرف مردم نرسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۱ دی ۱۳۹۷
بالاتر میرود بخاطر اینکه بنزین و سوخت که وسیله حمل و نقل و تولید مصالح ساختمانی هست هنوز بالا نرفته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۱ دی ۱۳۹۷
تا حالا چی ارزون شده که این دومیش باشه یه مثال اگه کسی میدونه بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۱ دی ۱۳۹۷
سلام مبلغ قرارداد با پیمانکار برای مسکن مهر پردیس یک هزار میلیارد تومن درسته نه یک میلیارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۱ دی ۱۳۹۷
وقتی میگید میخاید چیزی رو درست کنید تن ملت میلرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۱ دی ۱۳۹۷
شما قیمت مسکن رو گرونتر نکنید ارزون کردن پیشکش،هر موقع گفتید ارزون میکنید قیمتها چند برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۱۱:۴۲ ۱۱ دی ۱۳۹۷
قیمت خانه چهار برابر شده حالا می خواهند یک چهارمش را کم کنند و سرمست باشند از ارزان شدنش ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۱ دی ۱۳۹۷
ارزون کسی نمیخواد قیمت واقعی همون قیمت واقعی قبلی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۲ ۱۱ دی ۱۳۹۷
تو از طرف خودت صحبت کن .. اتفاقا همه ارزون میخوان چیه ضرر میکنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۱ دی ۱۳۹۷
با سلام . تا زمانی که نظام بانکی کشور ما اصلاح نشود امکان اینکه سرمایه های مردم به تولید هدایت شود خیلی دشوار است . چون در نظام بانکی کشور ما براحتی می توان وام دریافتی را در جای دیگر صرف کرد . این یک عرف و عادت و عمل پسندیده در میان مردم و بانک شده است .و بعضی مواقع خود بانکها ،مردم را هدایت می کنند که وام را در جای دیگر غیر از محل تعریف شده خرج کرد .می بینیم وام تولید در واردات . وام اشتغال در خرید . وام خودرو برای خرید لوازم خانگی و غیره و وام قرض الحسنه بعنوان پول توجیبی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۱ دی ۱۳۹۷
الان دولت همین زمین بافتهای فرسوده دولتی یا شخصی رو که میگه خریداری و آماده بازآفرینی کنه و به پس انداز کنندگان مسکن یکم که سالها منتظر فراهم شدن شرایط بودن واگذار کنه بعد ببینه شهرها همه تبدیل به شهر واقعی میشن یا نه. یا علی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۱ ۱۱ دی ۱۳۹۷
آقای وزیر یارانه وام بافتهای فرسوده پس چی شد بانکهای مسکن بازپرداخت وامهای بافت فرسوده را با 24 درصد سود از مردم می گیرند پس کی می خواین به بخشنامه های خودتون عمل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۱ دی ۱۳۹۷
تو اين مملكت قيمت چي اومده پائين كه اين دوميش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۱ دی ۱۳۹۷
بالاخره یک هزار میلیارد تومان یا یک میلیارد تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۱ دی ۱۳۹۷
شرایط اخذ وام رو راحت تر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۱ دی ۱۳۹۷
وام مسکن تورم زاست باید قیمت مسکن بیاد پایین با وام فقط دلالان و سود میکنن
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۸:۳۵ ۱۱ دی ۱۳۹۷
آخه توان پرداخت تهسیلات روداشتیم که خونه میخریدیم باماهی یک میلیون ودویست چه جوری میشه اقساط پرداخت کردمحله مامنطقه 16آپارتمانهای بدون سنداوقاف شده متری 4.5میلیون یعنی هیچ نظارتی نیست هرکسی هرجوربخوادقیمت گذاری میکنه بنگاهای مسکنم که خودشون شدن یه جوردلال چراهیچ برخوردی نمیشه فکرکنم بایددیگه توخیابون چادرزدبااین وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۱ دی ۱۳۹۷
اگرحرفهای وزیر شعار نباشد و قیمتهای مسکن رو به قبل از گرونیها برگردانند بسیار خوب است اما آنقدر حرفهای شعار گونه شنیده ایم که امیدی نداریم من خودم هر چیزی را میتوانم تحمل کنم اما این صاحب خانه را که پوست ما را کنده و تمام درآمد ما را می‌بلعد را خیرمسکن بسازید قیمت مصالح را پایین بیاورید
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۱ دی ۱۳۹۷
عمرا ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۵۲ ۱۱ دی ۱۳۹۷
آقایان بخدا داریم میمیریم کمکمون کنید مالیات بر خانه چی شد داریم له میشیم چرا نمیزارن مالیات اجرا بشه مثل دیگر کشورها
آخرین اخبار