علایی در اولین نشست خبری جشنواره عمار:

پرداختن به مقوله حجاب در فیلم «مستوره» کار ساده‌ای نبود

مجری پروژه فیلم «مستوره» گفت: ساخت یک اثر در حوزه حجاب آسان نیست، اما با گروهی خوب توانستیم به نتیجه‌ای مطلوب برسیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  مرتضی علایی مجری فیلم نیمه بلند سینمایی «مستوره» در اولین نشست خبری فیلم‌های جشنواره فیلم مردمی عمار گفت: «مستوره» دومین کار داستانی خانم هادی نژاد، بسیار دشوار بود و جزو اثری نسبتا سنگین محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت یک اثر در حوزه حجاب آسان نیست، اما با گروهی خوب توانستیم به نتیجه‌ای مطلوب برسیم، ادامه داد: پرداخت به مقوله حجاب کار ساده‌ای نبود. حتی در ارشاد هم با آن رابطه خوبی نداشتند و می‌گفتند فکر نکنید جواب خوبی می‌گیرید.

علایی بیان کرد: حدود دو ماه پیش تولید داشتیم و آذر ماه سال گذشته کار تولید تمام شد. در بخش جلوه های ویژه فیلم شاید انتقاداتی وجود داشته باشد اما با بودجه‌ای که داشتیم بیش از این در توانمان نبود.

هادی نژاد: سختی‌های حجاب در زمان رضا شاه را در «مستوره» به تصویر کشیدیم

الهام هادی نژاد با بیان اینکه این فیلم از یک ایده اولیه و از یک حکایت شروع شد، گفت: این فیلم در ارتباط با منع حجاب زمان رضا شاه است که یک زن هفت سال به دلیل اعتقادش از خانه بیرون نرفت.

وی ادامه داد: ما سعی کردیم فقط یک روز از زندگی این زن را به تصویر بکشیم. این زن با دو بچه در خانه مورد امتحان قرار می‌گیرد و شرایط سخت را پشت سر می‌گذارد.

هادی نژاد گفت: این زن در فیلم با دوگانگی مواجه می‌شود که آیا جان بچه را نجات دهد یا به بست نشینی ادامه دهد، دوراهی بسیار سختی که که مادر در آن قرار گرفت.

هادی نژاد بیان کرد: چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم. جریان حجابی که ما بدان پرداختیم جزء برهه‌ای از تاریخ ما بوده است؛ واقعیتی است که زنان ما برای ماندگار شدن حجاب با تمام سختی‌ها ایستادگی کردند. من به عنوان یک زن افتخار می‌کنم که زنان بزرگی در آن زمان داشتیم.

نوحیان بازیگر زن فیلم «مستوره» گفت: فیلم به دلیل تمرین قبل از تولید و حساسیت‌های کارگردان بسیار جذاب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار