سرپرست استانداری خراسان رضوی:

حوزه فناوری می‌تواند در رونق اقتصاد استان نقش مهمی ایفا کند/تمرکز ما حفظ اشتغال موجود است

شهرک علم و فناوری، توسعه‌ی اقتصادی و حمایت از نخبگان علمی / استارت آپ، دانش و کسب و کار مدرن و ضروری برای یک جامعهسرپرست استانداری خراسان رضوی گفت:حوزه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در صورت حمایت و تقویت ظرفیت قابل توجهی در استان دارند که می‌تواند در رونق اقتصاد استان و حوزه صادرات نقش مهمی را ایفا کند.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، قربان میرزایی سرپرست استانداری خراسان رضوی دوشنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیت قابل توجه علمی جوانان نخبه در حوزه توسعه استارت آپ‌ها و شرکت‌های فناوری ایجاد شهرک علم و فناوری در این استان پیگیری و فضای مورد نظر نیز فراهم شده است.

وی افزود: موافقت وزیر راه و شهرسازی برای ایجاد این شهرک اخذ شده و امید است با همراهی و همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری این شهرک سریعتر ایجاد و راه اندازی شود.

میرزایی ادامه داد:همچنین انجمن شرکت‌های دانش بنیان در حال راه اندازی است و امید است با شکل گیری آن قدم‌های موثرتری در راستای توسعه این توانمندی‌ها و حمایت از جوانان نخبه برداشته شود.

سرپرست استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: توسعه صادرات از جمله محور‌های حمایت از اشتغال و تولید موجود است که در هشت ماهه امسال یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کالا از استان صادر شده که نسبت به سال گذشته رشد ۴۰ درصدی دارد.

وی افزود: طی هشت ماهه امسال هم هدفگذاری استان برای ایجاد ۱۱۰ هزار اشتغال در سال ۹۷ محقق شد، اما در کنار آن ریزش‌هایی در حوزه اشتغال موجود داشتیم.

میرزایی گفت: هم اکنون تمرکز ما بر حفظ اشتغال موجود است ضمن آنکه با توجه به تسهیلات و منابع اختصاصی، اشتغال‌های جدید هم پیگیری می‌شود.

انتهای پیام//آ. ف


پیگیری استانداری خراسان رضوی برای ایجاد شهرک علم و فناوری در این استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.