کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ریاست دوره‌ بعدی خانه احزاب با اصولگرایان است/ به تازگی لیست احزاب منطبق با قانون جدید را دریافت کردیم/ مجمع عمومی خانه احزاب تا بهمن ماه برگزار می‌شود

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب ایران گفت: مجمع عمومی تا بهمن ماه برگزار می‌شود و طبق چرخش دوره‌ای ریاست میان جناح‌های مختلف در خانه احزاب، ریاست این دوره‌ با اصولگرایان است.


ریاست دوره‌ بعدی خانه احزاب با اصولگرایان است/به تازگی لیست احزاب منطبق با قانون جدید را دریافت کردیم/مجمع عمومی خانه احزاب تا بهمن ماه برگزار می‌شودحسین کنعانی‌مقدم، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به تشریح آخرین وضعیت تغییرات در کمیسیون ماده ١٠ احزاب پرداخت و گفت: در پیش نویس قانونی که در کمیته مشترک بین خانه احزاب، وزارت کشور و مرکز پژوهش‌ها تهیه شده بود، کمیسیون ملی انتخابات به عنوان گزینه پیشنهادی و جایگزین کمیسیون ماده ١٠ احزاب مطرح شده بود اما در جلسه‌ای که  با حضور رئیس مجلس برگزار کردیم، این مسئله کاملاً منتفی شد.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که رسیدگی به عملکرد احزاب بخشی از وظیفه کمیسیون ماده ١٠ احزاب  محسوب می‌شود در نتیجه مقرر شد تا بحث کمیسیون ماده  ١٠ احزاب به شکل دیگری تحت عنوان کمیته ملی احزاب نامگذاری و جایگزین شود.

کنعانی به طولانی شدن تشکیل مجمع جدید خانه احزاب اشاره و خاطرنشان کرد: ریاست خانه احزاب به طور دوره‌ای میان جناح‌های مختلف تقسیم شده  و اکنون مدت ریاست آقای کمالی به اتمام رسیده است، اما چون بنا بود قانون جدید احزاب با احزاب مختلف تطبیق داده شود، این موضوع یک مقدار طولانی شد و به دلیل اینکه ما چاره‌ای جز تشکیل مجمع جدید خود نداشتیم و باید احزاب را  با قانون جدید را تطبیق دهیم.

وی با بیان اینکه به تازگی لیست اولیه احزاب به دست خانه احزاب رسیده است، خاطرنشان کرد: مقرر شده است تا بهمن ماه، ما مسئله مجمع عمومی را برگزار کنیم که طبق چرخش دوره‌ای ریاست میان جناح‌های مختلف در خانه احزاب، ریاست این دوره‌  با اصولگرایان خواهد بود.

کنعانی مقدم در پایان با تشکر از اقدامات کمالی رئیس کنونی خانه احزاب تصریح کرد: او همه تلاش خودش را معطوف به این کرد که خانه احزاب به همه اهداف خود دست پیدا کند و ما نیز از او بابت تلاش‌هایش ممنون هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار