دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد

سرانه نگهداری از معتادان متجاهر روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است/ عمدی بودن حادثه آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد زنان قرچک/ درصدد شناسایی اموال قاچاقچیان موادمخدر هستیم

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: سرانه نگهداری از معتادان متجاهر روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است که این رقم در لایحه بودجه سال آینده نیز با تمام اولویت‌ها و برنامه‌هایی که به دولت ارائه کردیم، لحاظ شده است.

سرانه نگهداری از معتادان متجاهر روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است/ درصدد شناسایی اموال قاچاقچیان موادمخدر هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در اولین نشست خبری خود که امروز (سه‌شنبه ۱۱ دی ماه) برگزار شد، با بیان اینکه یکی از اولیت‌های ستاد مبارزه با موادمخدر حوزه بین المللی است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آشناسازی و مسئولیت پذیری همه کشور‌ها جزء اولویت‌های ستاد مبارزه با موادمخدر است و جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با موادمخدر قرار دارد.

وی افزود: سرانه نگهداری از معتادان متجاهر روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است که این رقم در لایحه بودجه سال آینده نیز با تمام اولویت‌ها و برنامه‌هایی که به دولت ارائه کردیم، لحاظ شده است.


بیشتر بخوانید: ۱۰ هزار معتاد در مراکز ماده ۱۶ به سر می‌برند


دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: پروند‌های عمده قاچاقچیان در سطح کلان است و ستاد مبارزه با موادمخدر نسبت به شناسایی اموال آن‌ها اقدام می‌کند.

وی افزود: تاکنون قوه قضاییه در زمینه پیگیری و شناسایی بنیان‌های مالی و اموال قاچاقچیان، همکاری خوبی را با ستاد مبارزه با موادمخدر داشته است.

سردار مومنی با بیان اینکه باید در برخی موارد قانونی اصلاحاتی صورت گیرد، تصریح کرد: در این زمینه با مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با اصلاح قوانین ضربه نهایی به قاچاقچیان وارد خواهد شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: موضوع پولشویی مربوط به بخش اقتصادی است، اما باید بانک مرکزی بر این موضوع تمرکز و ورود کند.

سردار مومنی با بیان اینکه که ۰.۶ درصد جمعیت کل معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: از مجموع معتادان در سنین ۱۵ تا ۶۰ سال، حدود ۵۰۰ نفر در تهران و ۱۰ هزار نفر در کل کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به وجود ۲ هزار سازمان مردم نهاد در کل کشور افزود: تعداد سازمان‌های مردم نهاد فعال در زمینه مبارزه با موادمخدر در حال افزایش است که برای سال ۹۸، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت آن‌ها افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه گرایش دانش آموزان به موادمخدر به ۲درصد رسیده است،گفت: متاسفانه نرخ شیوع اعتیاد در بین دانش آموزان بسیار زیاد و نگران کننده است که باید تمام دستگاه‌ها در این زمینه بیشتر همکاری‌ کنند.

سردار مومنی در رابطه با آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد زنان در شهرستان قرچک نیز تصریح کرد: مراقبت و نگهداری از کمپ‌های ترک اعتیاد برعهده سازمان بهزیستی است و این حادثه به صورت عمدی و موضوع مربوط به مرکز ماده ۱۵ بوده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر دستگاه‌ها شانه خالی می‌کنند، گفت: فقط در تهران در همین مدت کوتاه، ۵ هزار و ۶۰۰ ظرفیت جدید نگهداری توسط سازمان زندان‌ها، نیروی مقاومت بسیج و نیروی انتظامی ایجاد شده و این علاوه بر ظرفیت‌های موجود است و از این ظرفیت جدید، بخشی عملیاتی شده و بخشی هم تا پایان سال عملیاتی می‌شود. علاوه بر تهران برای ۱۰ استان هم تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده تا ظرفیت‌های نگهداری از معتادان متجاهر افزایش یابد.

سردار مومنی تصریح کرد: موضوع مواد مخدر یک موضوع جمعی و بین بخشی است، بنابراین قصد برهم زدن آرامش مردم را نداریم و نمی‌خواهیم در رسانه‌ها اعلام کنیم که کدام دستگاه‌ها همکاری نمی‌کنند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در پاسخ به این سوال که برای کشورهای غربی در جهت ادای سهم خود چه چاره‌اندیشی‌هایی شده است، گفت: مکانیزم‌هایی داریم که در جای خود از آن استفاده می‌کنیم، اما سیاست جمهوری اسلامی ایران در بحث مبارزه با موادمخدر، مقابله در همه ابعاد است، البته به شرطی که کشور‌های غربی هم سهم خود را ادا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: موادمخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
اول سعی در ترک شون کنید .اگر برای دومین بار دوباره رو به اعتیاد اوردند .مرد و زن معتاد را به جزیزه بفرستید .تنها چاره کار است .بیخودی هزینه نکنید .چونکه بیمار اند و درمان نمیشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۱ دی ۱۳۹۷
برا چی پول مملکت رو خرج اینا میکنین یکی دو بار ترکشون بدین و بعدش سهمیه شلاق ماهانه براشون بذارین تا اگه دوباره معتاد شدن هر ماه بیس سی ضربه شلاق بخورن تا مجبور بشن ول کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
موافقم
آخرین اخبار