اعتراض ۳۶۰۰ دانشجوی دانشگاه رازی نسبت به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه

دانشجویان دانشگاه رازی در نامه‌ای سرگشاده نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس را نسبت به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی و عواقب احتمالی آن هشدار دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه در نامه‌ای سرگشاده، نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی را نسبت به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی و عواقب احتمالی آن هشدار داده و خواستار شفاف سازی این موضوع شدند.

در این نامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

« این‌ها کارخانه را بخرند بعد به بهانه‌های گوناگون کارخانه را زمین گیر کنند، کارگر‌ها را بیکار کنند؛ از ماشین آلات فرسوده همان کارخانه، پول فروشش را در بیاورند، از زمین همان کارخانه هم به میلیارد‌ها و آلاف و الوف برسند؛ از این کار‌ها شده است، می‌شود؛ باید همه حواسشان جمع باشد.» مقام معظم رهبری

در متن این نامه آمده است:

نمایندگان مردم محترم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی
با سلام

همانطور که می‌دانید، در دوره‌های مختلف، دولت‌ها به بهانه‌ی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در پی واگذاری شرکت‌های مختلف دولتی براساس الگوی افزایش درآمد و نه افزایش کارایی، برای خود بوده‌اند. به نحوی که این نوع نگاه به خصوصی سازی موجب دیده نشدن برخی مؤلفه‌ها همچون اهلیت و سابقه خریداران، قیمت گذاری واقعی از دارایی‌ها و ارزش آن شرکت و رقابت و شفافیت در روند واگذاری‌ها گردیده است. متأسفانه این نگاه درآمد محور، به حدی است که سعی می‌کنند به طرق مختلف شرکت‌ها را به ظاهر زیان ده جلوه دهند تا بتوانند با دور زدن قوانین و بدون نظارت، آن شرکت را به اشخاص نزدیک به مسئولین واگذار نمایند و از این قسم واگذاری‌ها می‌توان به هپکو اراک، ماشین سازی تبریز، نیشکر هفت تپه و... اشاره نمود.

مستحضرید که استان کرمانشاه نیز از این موج خصوصی سازی با نگاه درآمد زایی نه کارآمدی بی نصیب نبوده و پالایشگاه کرمانشاه، دومین پالایشگاه قدیمی کشور، با بیش از ۸۰ سال سابقه فعالیت، در حالی که در طول این سال‌ها یک شرکت سودده بوده و حتی در دوران جنگ تحمیلی نیز به فعالیت خود ادامه داده و ارزش واقعی آن ۲۰۰۰ میلیارد تومان بوده است، طی فرایندی مشکوک به قیمت ۲۱۰ میلیارد تومان آن هم در ازای دریافت تنها ۱۷ میلیارد تومان نقدی، به فردی که سابقه فعالیت در حوزه نفت و پالایش را نداشته، واگذار شده است.

حال که نزدیک به دو سال از این واگذاری پر شائبه می‌گذرد این سوالات در اذهان شکل گرفته است که چه شده که نمایندگان استان کرمانشاه که ابتدا فریاد احقاق حق ضایع شده‌ی مردم را بر می‌آوردند، در حال حاضر برخی از آنان سکوت پیشه کرده و این مسئله را پیگیری نمی‌کنند؟ مگر شما نبودید که مصاحبه کرده و در مجلس نطق‌های غرا ایراد می‌فرمودید که بیت المال را به حراج گذاشتند و حق مردم کرمانشاه را ضایع کردند؟!

لذا دانشگاهیان خواستار شفافیت در اموال و دارایی‌ها و روند واگذاری پالایشگاه هستند و از شما می‌خواهند گزارش تحقیق و تفحص از واگذاری پالایشگاه توسط مجلس شورای اسلامی آماده شده و عملکرد خود نسبت به تحقیق و تفحص صورت گرفته را به دانشگاهیان و عموم مردم ارائه نمایید.

 

انتهای پیام/ت

شفافیت سازی در روند واگذاری پالایشگاه،درخواست دانشجویان از مسئولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۴۹ ۱۲ دی ۱۳۹۷
سلام لطفا در صداوسیما راجع به این موضوع خبر تهیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۴:۱۵ ۱۱ دی ۱۳۹۷
نماینده ها پیگیر باشن