تولیت آستان قدس رضوی گفت:علم حقیقی، دانشی است که گره از زندگی بشر باز کند و به‌ انسان معرفت دهد.
 
علم حقیقی به انسان معرفت می‌دهد/ فضای ماشینی موجود تمام لایه‌های زندگی انسان را در برگرفته است/زیبایی علم را باید برای مردم روشن کنیمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی شهر علم و فناوری عالم آل محمد در منطقه سیدی مشهد، گفت: خدمت به‌این آستان خدمت به‌موضوعاتی است که مورد رضای خدا و خدمت به‌مهمانان بوده، خدمت به‌دانشی محسوب می‌شود که امام رضا (ع) پرچمدار آن است.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) علم و دانش را برای هدایت انسان در همه قرون و اعصار دانست و تصریح کرد: علمی که پرچمدار آن حضرت رضا (ع) است برای هدایت انسان معاصر ارزشمندترین هدیه‌ای بوده که خدا به‌انسان مرحمت کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: همه پژوهشگران، محققان و دانش‌پژوهان در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقی و پژوهشی مفتخر به‌این هستند که در شهری مزین به‌نام عالم آل محمد پژوهش می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به‌اینکه خیلی‌ها تصور می‌کنند از علم و دانش بهره‌مند هستند، اما حقیقت علم در خانه امام رضا (ع) است، افزود: نمی‌توان نسبت به‌ابزار دست‌ساخته امروز که در اختیار بشر قرار دارد، بی‌توجه بود، اما هیچ ابزاری به‌این سرعت زندگی بشر را تحت تاثیر قرار نداد، این فضای ماشینی کردن همه موضوعات به‌سرعت همه لایه‌های زندگی انسان امروز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: نمی‌توان نسبت به‌این علم بی‌توجه بود، هم از ان استفاده می‌کنیم و هم نباید کاری کنیم همه آن در اختیار دیگران باشد، باید در برنامه نوشتن در این اتوبان شریک بود که گام‌های خوبی برداشته شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه زیبایی علم را باید برای مردم روشن کنیم گفت: مرکز دانشگاهی و پژوهشی باید این موضوع را برای مردم روشن کنند که شهروندان نیازمند شناخت و نوآوری با آخرین روش‌هایی که در علم و دانش وجود دارد، هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه امروز مشهد جلوه‌های مختلفی دارد، ادامه داد از مهم‌ترین جلوه‌های آن حضور مهمانان در این شهر است و همه مردم مشهد میزبان هستند، این میزبانی فقط در تغذیه و خورد و خوراک نیست، بلکه تغذیه فکری از مهم‌ترین هدایای این سفر باید باشد.

وی تصریح کرد: مشهد با این حوزه کهن، دانشگاه‌ها و علما می‌تواند در محضر عالم آل محمد تبدیل به‌جایگاه مرجعیت علمی شود و امید است با امکانات آستان قدس که متعلق به‌امام رضا (ع) بوده، در راستای اهداف ایشان گام‌هایی برداشته شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای شهر علم و فناوری بیش از یک‌سال با کارگروه‌های علمی کار شده، گاهی بیش از ۲۰ دانشمند تراز اول کشور در جلسات آن صحبت کردند و کاری است که بیش از یک‌سال برای آن با گروه‌های مختلف علمی مطالعه شده و پشتوانه علمی محکمی دارد.

انتهای پیام//آ. ح
 

ساخت شهر علم و فناوری با پشتوانه مطالعاتی صورت گرفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.