بازدید معاون اول رئیس جمهور از نمایشگاه توانمندی‌ها ودست آورد‌های سیستان وبلوچستان + تصاویر

جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور وجمعی از مسئولین کشوری و استانی از نمایشگاه توانمندی‌ها ودستاورد‌های بخش کشاورزی استان سیستان وبلوچستان که درشهرستان قصرقند برپاشده بود بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، پیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در جریان بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها ودست آورد‌های سیستان وبلوچستان گفت:سیستان وبلوچستان گنجینه‌ای از استعداد‌های بخش کشاورزی است شرایط اقلیمی استان بگونه‌ای است که انواع محصولات گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری در آن کشت می‌شود.

بازدید معاون اول رئیس جمهور از نمایشگاه توانمندی‌ها ودست آورد‌های سیستان وبلوچستان + تصاویر

مجتبی پیری با اشاره به ۵میلیون تن کل تولیدات بخش کشاورزی استان افزود: علیرغم خشکسالی‌های ممتد بخش کشاورزی استان در تولید خرما ومیوه‌های گرمسیری، محصولات خارج از فصل ومحصولات دامی وشیلاتی رتبه برتر کشوری را داراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: با توجه به زیر ساخت‌های موجود در بخش دامپروری واستعداد خاص استان و فرصت مرز‌ی سیستان وبلوچستان توانایی تولید ۹۰هزارتن گوشت قرمز در سال را دارد که نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال در منطقه، رونق اقتصادی وارتقای خودکفایی کشور در تأمین گوشت قرمز دارد.

بازدید معاون اول رئیس جمهور از نمایشگاه توانمندی‌ها ودست آورد‌های سیستان وبلوچستان + تصاویر

وی اذعان کرد: بخش کشاورزی در سیستان وبلوچستان بیشترین سهم در معیشت مردم نسبت به سایر بخش‌ها دارد واین امر نگاه ویژه همه مسئولین را می‌طلبد که در امر تأمین نیازمندی‌ها درتوسعه وارتقای توانمندی‌های بخش نقش آفرینی کنند‌

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان افزود: از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری تاکنون ۲۰۰میلیارد تومان در قالب دوهزار طرح وبا ایجاد زمینه اشتغال برای ۴۵۰۰نفر جذب بخش کشاورزی شده است که معادل ۵۳درصد کل تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری استان است.

گفتنی است؛ در این سفردکتر بخشنده معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی نیز معاون اول رئیس جمهوری را همراهی می‌کنند.

 

انتهای پیام/پ

سفر معاون رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار