آن روزها، این روزها/

طول شبکه‌ انتقال برق از مرز ۱۲۵ هزار کیلومتر گذشت

در حالی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، طول شبکه‌های انتقال و فوق توزیع کشور حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مدار بوده که این رقم در انتهای آذر ماه امسال از مرز ۱۲۵ هزار کیلومتر مدار گذشته است.

یک میلیون کیلومتر، طول شبکه‌های برق کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، هم اکنون طول شبکه‌های برق ایران به بیش از ۹۲۳ هزار کیلومتر رسیده است که از این میزان حدود ۱۲۵ هزار کیلومتر مدار آن به طول خطوط انتقال و فوق توزیع اختصاص دارد.

همچنین براساس آمار موجود شرکت توانیر طول شبکه‌های توزیع برق کشور به حدود ۷۹۸ هزار کیلومتر رسیده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد مجموع طول خطوط برق کشور شامل بخش انتقال، فوق توزیع و توزیع، بیش از ۷۲ برابر قطر کره زمین است.

این آمار‌ها همچنین بیانگر رشد ۱۱۲ هزار کیلومتری شبکه‌های انتقال و فوق توزیع کشور نسبت به سال ۱۳۵۷ است. همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی طول شبکه‌های انتقال و فوق توزیع کشور حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مدار بوده است که این رقم در انتهای آذر امسال از مرز ۱۲۵ هزار کیلومتر مدار نیز گذشته است.

همچنین طول شبکه‌های توزیع برق کشور از ۶۸ هزار کیلومتر در سال ۵۷ به حدود ۷۹۸ کیلومتر تا پایان فصل پاییز سال جاری رسیده است.

براین اساس نباید از این نکته مهم غافل شویم که بهره‌برداری و نگهداری از این تاسیسات، نیازمند پایش منظم است که دراین راه هزاران نفر از پرسنل صنعت برق روزانه به این کار مبادرت می‌ورزند.

انتهای پیام/

طول شبکه‌های توزیع برق کشور به حدود ۷۹۸ کیلومتر تا پایان فصل پاییز سال جاری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار