۱۱۰۰ قطعه شی در موزه مردم شناسی فرهنگسرای ادیب برومند

مسئول موزه مردم شناسی فرهنگسرای استاد ادیب برومند از به نمایش در آمدن ۱۱۰۰ قطعه شی سفالگری، کتب و نسخ خطی و لوازم کشاورزی و توزین نجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مجید فروتن مسئول موزه مردم شناسی فرهنگسرای استاد ادیب برومند در بازدید خبرنگاران باشگاه خبری معلولان اظهار کرد: این بنیاد فرهنگی زیر نظر شهرداری گز و برخوار یکی از خانه‌های تاریخی به جای مانده از دوران قاجار است که مرحوم حاج محمد علی خان برومند گزی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه مرحوم عبدالعلی ادیب برومند عملیات مرمت آن را در سال 1383 انجام داده است، عنوان کرد: این مجموعه پس از بازسازی در اختیار شهرداری قرار گرفت تا در آن فعالیت‌های هنری صورت گیرد.

مسئول موزه مردم شناسی فرهنگسرای استاد ادیب برومند در خصوص ویژگی های این موزه بیان داشت: در این موزه حدود 1100 قطعه شی ثبت شده شامل انواع لوازم کشاورزی، توزین نجاری، وسایل ریسندگی، سفالگری و همچنین کتب و نسخ خطی ، تصاویر قدیمی و... که معرف فرهنگ و هنر و آداب و رسوم منطقه است، به نمایش درآمده است.

فروتن اضافه کرد: قدیمی‌ترین اشیا موزه، گور خمره های اشکانی، ساسانی است که در حفاری‌های تپه باستانی گز به دست آمده و پس از مرمت و بازسازی در دانشگاه هنر اصفهان و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی به نمایش عموم درآمده است.

گفتنی است این موزه همه روزه با هماهنگی قبلی برای مدارس، ادارات و تورهای گردشگری و هم چنین عصرهای پنج شنبه برای خانواده ها به صورت آزاد پذیرای بازدیدکنندگان است.
 
هم اکنون این مرکز در بیشتر زمینه‌های مختلف هنری و فرهنگی از جمله رشته های مختلف کامپیوتری، قرآنی، صنایع دستی و موسیقی فعالیت داشته و هنرجو می‌پذیرد.
 
انتهای پیام /س

موزه مردم شناسی شهرستان گز

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.