معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

شهرک صنعتی چرمشهر در حالت توسعه استاندارد سازی/باید زمینه‌های استفاده از ظرفیت‌های تصفیه خانه‌ها برای واحد‌های صنعتی فراهم شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با آماده سازی که برای تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر انجام شده است، این شهرک در حالت توسعه استاندارد سازی قرار دارد.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی سازمان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور توجه ویژه به مدیریت صحیح استفاده از منابع آب و جلوگیری هدر رفت آن بوده که به تمام استان‌ها ابلاغ‌های گوناگون در این زمینه شده است.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی کشور و کمبود آب، تصریح کرد: از حمایت‌های اصلی سازمان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی به ویژه ساخت تصفیه خانه بوده و نیز جزو اولویت‌های اصلی شرکت‌های تابعه استانی قرار دارد و در دولت هم به صورت مستمر پیگیر تأمین زیرساخت‌ها برای واحد‌های صنعتی و تولیدی هستند تا صنعتگران مشکلی نداشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر ۷۳ درصد واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تحت پوشش تصفیه خانه فاضلاب بوده و ظرفیت روزانه ۱۷۰ هزار متر مکعب تصفیه فاضلاب واحد‌های صنعتی و تولیدی فراهم شده است.

صالحی نیا افزود: باید زمینه‌های استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تصفیه خانه‌ها برای واحد‌های صنعتی و تولیدی فراهم شود تا واحد‌های صنعتی بخصوص واحد‌های آلاینده از آن استفاده و به محیط زیست آسیب رسانده نشود.

حفظ و ارتقاء محیط زیست الویتی مهم در نواحی صنعتی

در ادامه این بازدید مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مسئله محیط زیست بوده و تمام تلاش خود را برای حفظ و ارتقاء آن انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه ارتقاء و توسعه این تصفیه خانه با اعتبار بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال از سال ۹۶ آغاز شده و در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۵۰ در صدی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی با بیان اینکه این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار احداث شده است گفت: فرآیند تصفیه آن به روش تصفیه فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی بوده و تمام فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر به این تصفیه خانه وارد می‌شود.

مهدی زاده مقدم ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان با برخورداری از ۸ تصفیه خانه صنعتی، فاضلاب ۱۴ هزار متر مکعب را در شبانه روز تصفیه می‌کند.

شهرک صنعتی چرمشهر واقع در کیلومتر ۳۵ جاده مشهد- سرخس با مساحتی بالغ بر ۱۵۳ هکتار و ۶۳ واحد بهره برداری و سرمایه‌ای ۹۶۶ هزار میلیاردریال زمینه اشتغال ۲ هزارو ۴۴ نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام//ف. ح
برچسب ها: شهرک صنعتی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.