قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

مددکاران اجتماعی نقش موثری در تحقق اهداف اجتماعی شدن سلامت دارند/مددکاران اجتماعی جایگاه ارزشمندی در جامعه دارند

مددکاران اجتماعی نقش موثری در تحقق اهداف اجتماعی شدن سلامت دارند/مددکاران اجتماعی جایگاه ارزشمندی در جامعه دارندقائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:برای افزایش سلامت جامعه تمامی سازمان‌های مردم نهاد و دولتی، مردم و خانواده‌ها به صورت فعالانه مشارکت داشته باشند.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، غلامحسن خدایی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه کارگاه منطقه‌ای مددکاران اجتماعی با بیان اینکه وزارت بهداشت تنها در ۲۵ درصد از سلامت جامعه اثر گذار است و ۷۵ درصد دیگر عوامل به عوامل اجتماعی باز می‌گردد گفت: مددکاران اجتماعی با توجه به دانش آکادمیک و ارتباط مناسبی که با مردم دارند نقش موثری در آموزش و توانمند سازی مردم در حوزه سلامت می‌توانند ایفاء کنند.

وی با تاکید بر جایگاه ارزشمند مددکاران اجتماعی درمراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی تصریح کرد: مددکاران در کنار پیگیری تخفیف هزینه‌های درمانی بیماران نقش موثری در توانمند سازی، ایجاد انگیزه و امید به بیماران و پیگیری و تشخیص نیاز‌های غیر پزشکی آنان دارند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه مشارکت‌های مردمی گفت: برای افزایش سلامت جامعه تمامی سازمان‌های مردم نهاد و دولتی، مردم و خانواده‌ها به صورت فعالانه مشارکت داشته باشند تا بتوان در تحقق اهداف اجتماعی شدن موفق بود.

خدایی با بیان اینکه دوره توانمند سازی مددکاران اجتماعی در راستای سیاست‌های وزارت بهداشت مبنی بر اجتماعی شدن سلامت برگزار شده است افزود: این دوره اقدامی جدی برای اجرایی کردن پروتکل‌های مددکاری اجتماعی و اجتماعی شدن سلامت در سطح استان خراسان بزرگ باشد.

دوره آموزشی توانمند سازی مددکاران اجتماعی با حضور کارشناسان حوزه مددکاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های خراسان رضوی و شمالی و جنوبی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مدت دو روز برگزار شد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

مددکاران اجتماعی پزشکان جامعه هستند

برچسب ها: مددکاری ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.