استاندار قزوین؛

عمر بالای ناوگان حمل و نقل، مانعی برای توسعه صادرات

استاندار قزوین گفت: عمر بالای ناوگان حمل و نقل در داخل کشور از موانع و مشکلات صادرکنندگان استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گفت: عمر بالای ناوگان حمل و نقل در داخل کشور یکی دیگر از مشکلات صادرکنندگان استان است که می‌توان با تامین کامیون‌های ورود موقت مشکلات این بخش را حل کرد.

زاهدی با بیان اینکه اضافه کرد: در ۸ ماه امسال ۸۱ درصد از صادرات استان به کالا‌های صنعتی و ۱۶ و هفت دهم درصد به صنایع تبدیلی و یک و شش دهم درصد به بخش کشاورزی اختصاص داشت.

وی با اشاره به دلایل سهم اندک بخش کشاورزی در صادرات استان، افزود: بسیاری از کشاورزان استان با مساله صادرات و تجارت آشنایی ندارند و صادرکنندگان باید با کمک به بخش کشاورزی برای ارتقای سهم صادراتی این بخش تلاش کنند.

استاندار افزود: البته نباید اصرار داشته باشیم که کشاورزان به مساله صادرات وارد شوند، چون بیشتر آن‌ها آشنایی لازم را با این مقوله تخصصی ندارند.

زاهدی با اشاره به صادرات استان در هشت ماه سال جاری از گمرکات کشور، افزود: طی این مدت صادرات استان ۲ درصد از نظر وزنی و سه درصد از نظر ارزش کاهش داشته، ولی با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور این میزان صادرات نشان دهنده وضعیت مطلوبی است.

استاندار ادامه داد: اگر این شرایط را بتوانیم تا پایان سال حفظ کنیم می‌توان تحلیل کرد که در صادرات استان موفق عمل کرده ایم.

زاهدی با بیان اینکه واردات استان نیز در این مدت وضعیت خوبی داشته است، اضافه کرد: در این مدت بیشتر قطعات ماشین آلات یا مواد اولیه به استان وارد شده است و هرچقدر واردات استان در این زمینه افزایش یابد نشانه رونق تولید است.

وی با تاکید بر حل مشکلات صادرکنندگان استان، اضافه کرد: برای توسعه صادرات استان باید نشست‌های تخصصی فنی با اتحادیه صادرکنندگان به صورت مستمر و مرتب برگزار شود و بانک توسعه صادرات نیز با توجه به فلسفه شکل گیری خود همکاری و همراهی بیشتری با صادرکنندگان استان داشته باشد.

انتهای پیام/

کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار