موزه لوور رکورد بی‌سابقه‌ای را در تاریخ موزه‌های دنیا ثبت کرد

رئیس موزه لوور اعلام کرد این موزه سال ۲۰۱۸ با بیش از ۱۰ میلیون بازدیدکننده، رکورد بی‌سابقه‌ای را در تاریخ موزه‌های دنیا به ثبت رسانده است.

موزه لوور رکورد بی‌سابقه‌ای را در تاریخ موزه‌های دنیا ثبت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانس ۲۴، ژان لوک مارتینز، رئیس موزه لوور امروز پنج شنبه اعلام کرد: برای اولین بار در تاریخ این موزه و به نظر من برای اولین بار در تاریخ موز‌ه‌های دنیا بیش از ۱۰ میلیون نفر از این موزه در سال گذشته میلادی بازدید کردند.

بنا بر اعلام مسئولان موزه لوور فرانسه، این موزه نه تنها به عنوان پربازدیدترین موزه در جهان شناخته می‌شود بلکه این موزه در سال ۲۰۱۸ پذیرای بیش از ۱۰ میلیون بازدیدکننده بوده، که رقم بی‌سابقه‌ای در میان موزه‌های بین‌المللی به حساب می‌آید.

رئیس موزه لوور فرانسه رکورد بی سابقه تعداد بازدیدکنندگان را به بهبود وضعیت گردشگری بین المللی در پاریس پس از کاهش ۳۰ درصدی در سال‌های اخیر مربوط دانست.

او همچنین بخشی از این رکورد بی‌سابقه را به اقدامات صورت گرفته طی دو سال گذشته برای افزایش ظرفیت این موزه مربوط دانست.

مارتینز در ادامه افزود: ما تسهیلات و یک دفتر صدور بلیط جدید را ایجاد کردیم.  

بنا به اعلام رئیس موزه لوور هزینه کل این اقدامات نزدیک به ۶۰ میلیون یورو بوده که عمدتا از طریق توافق نامه صورت گرفته با موزه ابوظبی تامین شده است. ارائه خدمات آنلاین از سوی مورزه لوور سبب کاهش زمان انتظار برای افراد شده و بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جذب کرده است.

موزه لوور با ۱۰.۲ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۱۸ میلادی، میزان ۲۵ درصد افزایش تعداد بازدیدکنندگان را نسبت به سال ۲۰۱۷ (۸.۱ میلیون نفر) داشته و رکورد قبلی بیشترین بازدیدکننده را که متعلق به همین موزه بود (۹.۷ میلیون نفر درسال ۲۰۱۲) را شکست. در سال ۲۰۱۷ پس از موزه لوور، موزه ملی چین با ۸ میلیون بازدیدکننده و موزه متروپولیتن نیویورک با ۷.۳ میلیون نفر بیشترین تعداد بازدیدکننده را داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار