آذری جهرمی:

شعبه دوم پارک توسعه اقتصاد دیجیتال در مشهد افتتاح می‌شود/ مشهد می‌تواند ویترین شهر هوشمند در کشور شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مشهد می‌تواند ویترین شهر هوشمند در کشور شود، گفت: شعبه دوم پارک توسعه اقتصاد دیجیتال در مشهد افتتاح می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمد جواد آذری جهرمی امشب در مراسم رونمایی از پروژه‌های هوشمندسازی شهرداری مشهد که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه مشهد می‌تواند ویترین شهر هوشمند باشد، گفت: این شهر سالانه میزبان میلیون‌ها زائر ایرانی و خارجی است و مشهد می‌تواند تصویر خوبی به‌عنوان شهر هوشمند را در ذهن آن‌ها ایجاد کند.

وزیر اطلاعات و فناوری ارتباطات با بیان اینکه هوشمندسازی مدیریت شهری یکی از حوزه‌های مهم در ایجاد اشتغال است، ادامه داد: مشهد استارتاپ‌ها و ظرفیت‌های قابل توجهی است و ما نیز به‌این مهم توجه داریم.

وی با بیان اینکه شعبه دوم پارک توسعه اقتصاد دیجیتال قرار است در مشهد افتتاح شود، یادآور شد: شهر هوشمند برای ادامه خدمات به‌مردم باید تخفیف‌هایی را برای آن‌ها در نظر بگیرد، همچنین در مدیریت شهری باید وظایف شهردار نیز مدنظر قرار گیرد.

آذری جهرمی با بیان اینکه باید در شورای شهر این نکات مورد توجه قرار گیرد، افزود: این موارد سبب شفافیت در مدیریت شهری می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در مدیریت شهری یک شهر هوشمند باید میان جوانان در قالب گروه‌های استارتاپی رقابت ایجاد کرده است و سبب رونق اقتصادی برای آن‌ها شود، اما لازمه این موضوع در اختیار قرار دادن اطلاعات به‌صورت شفاف و عادلانه در میان گروه‌های استارتاپی باشد.

شهر هوشمند می‌تواند شفافیت را در جامعه ارتقا دهد

در ادامه این مراسم، شهردار مشهد نیز با بیان اینکه طی ۱۵ ماه گذشته که شعار محوری شهر مشهد انتخاب شده، همه پرسنل سازمان فاوای شهرداری مشهد برای افتتاح سه پروژه هوشمندسازی تلاش کردند، گفت: این شعار در حالی اعلام شد که شهرداری مشهد تاکید ویژه‌ای بر اجرای آن دارد.

محمدرضا کلایی با اشاره به‌دلایل اهمیت اجرای شعار مدیریت شهری مبنی بر مشهد شهر هوشمند، متذکر شد: رونق اقتصادی نخستین هدف اجرای این شعار بوده است، زیرا شهری رونق اقتصادی بیشتری دارد که معاملات در آن رشد قابل توجهی داشته باشد، در این راستا شهر هوشمند می‌تواند انجام معاملات را سریع‌تر انجام دهد.

وی با اشاره به‌اینکه شهر هوشمند خدمات را در سطح بالا و راحت به‌شهروندان ارائه می‌کند، ادامه داد: شهر هوشمند فاصله‌ها را کاهش داده و خدمات را در همه جا یکسان ارائه می‌دهد.

شهردار مشهد بیان کرد: زیرساخت‌های شهر هوشمند می‌تواند سبب نقد مسؤولان، شفافیت فعالیت‌های آن‌ها و شنیده شدن بیشتر صدای مردم و مشارکت آن‌ها شود.

کلایی با بیان اینکه اگر در عرصه‌های مختلف شهروندان بتوانند اطلاعات خود را در عرصه‌های مختلف به‌اشتراک بگذارند، دستاورد‌های دستگاه‌ها نیز بهتر مشخص و شفافیت را ارتقا می‌دهد، یادآور شد: دسترسی مجازی به‌اطلاعات از رشد فساد جلوگیری می‌کند و این مهم تنها در شهر هوشمند امکان‌پذیر است.

افتتاح ۳ پروژه هوشمندسازی در نمایشگاه شهر هوشمند مشهد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه جامعه استارتاپی مشهد جوان و فعال است، گفت: رویداد نمایشگاهی امسال متفاوت از سال‌های گذشته در مشهد در حال برگزاری است.

محمد جواد رجاییان با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات کشور در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند، اضافه کرد: شعار مدیریت جدید مشهد «مشهد، شهر هوشمند و فناوری» است و در این رویداد سه پروژه هوشمندسازی را در این مراسم افتتاح می‌کنیم.

وی یکی از معضلات تراکنش بانکی کشور را حجم زیاد مالی دانست و یادآور شد: ۸۰ درصد تراکنش‌ها خرد بوده است، بنابراین شهرداری مشهد در نظر دارد کیف پول هوشمند را در راستای رفع معضلات تراکنش بانکی همشهریان به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد پروژه دوم قابل افتتاح در این مراسم را دسترسی آزاد به اطلاعات شهرداری مشهد دانست و متذکر شد: بستر مناسبی برای بیش از ۱۱ میلیارد داده اطلاعاتی در شهرداری مشهد فراهم شده و به‌عنوان سومین پروژه در این مراسم افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.