امسال توانستیم حدود ۱۳ میلیارد ریال از طرح‌های صنعتی را پشتیبانی و اجرا کنیم

رئیس دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد گفت: طرح‌های برون دانشگاهی که ۱۰۰ درصد نیاز‌های صنعتی دارند در مرکز تحقیقات این مرکز ارائه شده است و امسال توانستیم حدود ۱۳ میلیارد ریال از طرح‌های صنعتی را پشتیبانی و اجرا کنیم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،داود ثمری مدیرکل توسعه و عمران دانشگاه آزاد اسلامی در مورد اهداف هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران که در واحد نجف‌آباد برگزار خواهد شد، اظهار کرد: شناسایی و حمایت از مخترعین یا مبتکرانی که نیاز به حمایت دارند از اهداف کلی این جشنواره است، دانشگاه آزاد هم می‌تواند امکانات لازم را در اختیار آن­ها قرار دهد.

وی افزود: این جشنواره با ۱۵ محور علمی و مهلت ارسال آثار تا یک بهمن در سه حوزه دانش­‌آموزی، دانشجویی و اعضاء هیئت‌علمی برگزار خواهد شد و آثار در داوری اولیه از طریق سامانه که دو هفته اول بهمن‌ماه خواهد بود بررسی و نتایج آن اواخر بهمن‌ماه اعلام خواهد شد و سپس آثار برگزیده در داوری فیزیکی که ۱۴ تا ۱۶ اسفند سال جاری در محل برگزاری جشنواره انجام می‌شود ارزیابی خواهند شد.

حامد قومی نیز در ادامه گفت: مخترعین همیشه دغدغه‌های تجاری‌سازی اختراع خود را داشته‌اند و هدف این جشنواره لینک کردن مخترعین با صنایع مرتبط است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد نجف‌آباد و دبیر جشنواره مخترعین ادامه داد: به همین دلیل در انتخاب داوران این جشنواره سعی شده بیشتر داوران مرتبط با صنایع و موضوع اختراعات دعوت شوند تا مخترعین بتوانند به‌صورت مستقیم با صنایع در ارتباط باشند، متولی برگزاری جشنواره دانشگاه آزاد خواهد بود و شرکت برای عموم آزاد است.

امیررضا نقش ضمن سرآمد خواندن نجف‌آباد در بخش صنعت اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد یا به عبارتی یک‌سوم صنایع استان در شهرستان نجف‌آباد است و دانشگاه آزاد نجف‌آباد هم به همین واسطه ارتباط دوطرفه‌ای را با صنایع دنبال کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد افزود: طرح‌های برون دانشگاهی که ۱۰۰ درصد نیاز‌های صنعتی دارند در مرکز تحقیقات این مرکز ارائه شده است و امسال توانستیم حدود ۱۳ میلیارد ریال از طرح‌های صنعتی را پشتیبانی و اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر توانستیم از جذب طرح‌های برون دانشگاهی حدود ۳۰۰ درصد رشد داشته باشیم که نسبت به سه سال گذشته ۱۰ برابر شده است و این یعنی اعتماد صنایع به دانشگاه آزاد که بیشتر فعالیت دانشگاه آزاد در گروه جغرافیا و همکاری با شهرداری و در بحث معماری با اداره کل میراث بوده است.

گفتنی است سال گذشته و در ششمین دوره جشنواره مخترعان، مبتکران و نو­آوران که دانشگاه تهران مرکز واحد تهران میزبان آن بود، حدود ۳۰۰ طرح به جشنواره ارسال که ۱۳۶ اختراع به نمایشگاه ارائه شد و درنهایت ۲۳ طرح در داوری فیزیکی و بنیاد نخبگان پذیرفته شد و تحت حمایت قرار گرفتند.

انتهای پیام/م

افزایش ۳۰۰ درصدی جذب طرح‌های مرتبط با صنعت در دانشگاه آزاد نجف‌آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار