رشادت‌های خلبانان نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس قابل بیان نیست

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه رشادت‌های خلبانان نیروی هوایی ارتش قابل بیان نیست ،افزود: شهدایی نظیر شهید فکوری و شهید بابایی سرنوشت جنگ را به سود کشورمان تغییر دادند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، امیر سرتیپ خلبان حسین خلیلی مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش در بزرگداشت سی و هشتمین سالروز شهادت شهید جاویدالاثر شهید رحیم رشیدی مژدهی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی همانند زمان دفاع مقدس در هر دوره‌ای دیگر، قادر به محاسبه توان و قدرت دفاعی نیروی هوایی ارتش نیستند.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه رشادت‌های خلبانان نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس قابل بیان نیست ،افزود: شهدایی نظیر شهید فکوری و شهید بابایی و دیگر همرزمانشان با طرح‌ریزی و شرکت در عملیات‌های مختلف سرنوشت جنگ را به سود کشورمان تغییر دادند.

امیر خلیلی برگزاری مراسم‌ها و یادواره‌های بزرگداشت شهدا را اقدامی مؤثر در راستای ادامه حرکت آنان اعلام کرد و ابراز داشت: در اهمیت حضور در یادواره‌های شهدا همین بس که مقام معظم رهبری فرمودند: اجر کسی که در این‌گونه مجالس شرکت می‌کند از اجر خود شهید کمتر نیست.

وی پیروزی انقلاب اسلامی در یکی از حساس‌ترین مناطق دنیا را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران که در قلب خاورمیانه قرار گرفته است با شعار نه شرقی و نه غربی امام راحل در منطقه‌ای به پیروزی رسید که قدرت‌های بزرگ جهانی برای غلبه سلطه خود در آن با هم رقابت می‌کردند.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر اینکه قطع وابستگی و شعار استقلال ایران اسلامی زمینه توطئه‌افکنی دشمنان را مهیا کرد افزود: برای قدرت‌های استکباری تحمل چنین حکومتی غیرممکن بود به همین دلیل انواع نقشه‌ها را برای سرنگونی آن پیاده کردند.

امیر خلیلی با ابراز اینکه عراقی‌ها در محاسبات خود جهت جنگ با ایران دچار اشتباه نشده بودند تصریح کرد: قدرت‌های جهانی که از رژیم بعث حمایت می‌کردند مطمئن بودند که با حمله ارتش عراق توسط ۱۹۲ فروند هواپیمای جنگی به پایگاه‌های نیروی هوایی ایران سرنوشت جنگ مشخص می‌شود.

وی تجربه غرب از حمله ده روزه رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های هوایی ارتش‌های عربی و تسلیم شدن رهبر مصر را مبنای محاسبات دشمن برای مقابله رژیم بعث با جمهوری اسلامی را خواند و گفت: دشمن تمام محاسبات را انجام داد، اما از نیروی ایمان رزمندگان و ملت ایران بی‌خبر بود.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه بسیاری از جنبه‌های قدرت ارتش جمهوری اسلامی بر روی کاغذ قابل محاسبه نبوده و نیست عنوان کرد: تمامی این پیروزی‌ها در جبهه رزمندگان اسلام و خلبانان نیروی هوایی ارتش در سایه رشادت‌های نیرو‌ها و ایمان الهی به دست آمد.

امیر خلیلی، سرتیپ خلبان بهرام هوشیار را از رزمندگان شجاع و از مردان بزرگ خطه گیلان نامید و تصریح کرد: این خلبان بزرگ استاد هواپیما‌های F۵ یکی از نوابق و طراحان عملیات مهم نصر به شمار می‌آید به طوری که با رشادت‌های وی حماسه‌های فراموش‌نشدنی در تاریخ دفاع مقدس به ثبت رسید.

وی عملیات نصر را مقدمه انجام عملیات‌های بزرگ برای شکست حصر آبادان و در نهایت آزادی خرمشهر از چنگال دشمنان بعثی اعلام کرد و ابراز داشت: رزمندگان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران راهبرد عراق را در چند ماهه نخست از شروع جنگ شکستند و آن را به جنگی فرسایشی تبدیل کردند.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه ۸ فروند هواپیمای فانتوم و F۵ نیروی هوایی در عملیات نصر از بین رفت افزود: شهدای بزرگی نظیر شهید یزدان‌پناه، شهید فکوری و شهید رشیدی رشادت‌های بسیاری در صحنه دفاع مقدس انجام دادند که در تاریخ انقلاب ثبت شد.

امیر خلیلی با پاسداشت مقام و جایگاه رفیع تمام رزمندگان اسلام و شهدای دوران دفاع مقدس اظهار داشت: هر کسی که حتی یک قطره آب به رزمندگان داده باشد در این جهاد اکبر سهیم است، اما گاهی اوقات نقش‌آفرینی برخی از رزمندگان سرنوشت جنگ را یک تنه دچار تغییر و تحول می‌کرد.

وی به مراودات و ارتباط بسیار نزدیک شهید اردستانی و شهید بابایی اشاره کرد و ابراز داشت: شهید اردستانی در دوران خدمت خود در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از ۸۰۰ مأموریت جنگی را به انجام رساند که ۲۵۰ عدد از این مأموریت‌ها در ردیف مأموریت‌های بسیار سخت قرار داشت.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش عدم شناساندن چهره‌های ارزشی انقلاب و شهدایی نظیر شهید اردستانی را ضایعه‌ای برای جامعه امروز دانست و گفت: هواپیمای این شهید بزرگ و خلبان شجاع دو بار دچار آسیب‌دیدگی شدید شد، اما هر بار با نیروی ایمان و مهارت بالا هواپیما را بر روی زمین نشاند.

امیر خلیلی ادای فریضه نماز اول وقت را از ویژگی‌های بارز شهدا به ویژه شهید اردستانی و شهید بابایی اعلام کرد و بیان داشت: این رزمندگان و خلبانان شجاع در حالی که استاد نبرد‌های آسمان بودند هیچ زمان از انجام واجبات و یا شرکت در مراسم عزاداری آقا اباعبدالله الحسین ع. غافل نبودند.

وی خالصانه اشک ریختن برای مصائب امام حسین ع. توسط شهید اردستانی در شب قبل از شهادتش را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: رزمندگان و شهدای بزرگ انقلاب اسلامی خود را به نیروی الهی و نور ایمان متصل کرده بودند به همین خاطر از مأموریت‌های سخت هیچ ترس و واهمه‌ای نداشتند.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: شهدا ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حبیب اله عابدی
۱۸:۰۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ماشاالله به تیمسار خلیلی . امیدوارم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرماندهان شاخص و دانشمندی که دارد همیشه شاهد پیروزیهای علمی تخصصی آنها باشیم . و من الله التوفیق