پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش ورود دام زنده عامل اصلی گرانی گوشت قرمز/ ۵۰ هزار راس دام زنده وارد کشور می‌شود

یک مقام مسئول گفت: با توجه به بارش برف و صعب العبور بودن جاده ها، تاحدودی ورود دام زنده به تهران کاهش یافته است.

کاهش ورود دام زنده عامل اصلی گرانی گوشت قرمز/ ۵۰ هزار راس دام زنده وارد کشور می‌شودمنصور پوریان رئیس شورای صادرکنندگان دام زنده در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل گرانی گوشت قرمز در خرده فروشی‌ها اظهار کرد: با توجه به بارش برف و صعب العبور بودن جاده ها، تا حدودی ورود دام به تهران کاهش یافت که این امر در کنار سودجویی عوامل واسطه و جو روانی حاکم بر بازار منجر به گرانی گوشت قرمز در بازار شد.

وی افزود: با وجود آنکه قرار بود دام وارداتی هفته گذشته وارد کشور شود، از این رو بسیاری از چوبداران به سبب آنکه دام وارداتی به زودی در اختیار کشتارگاه قرار می‌گیرد، از خرید دام از دامدار امتناع کردند که همین امر به سبب ایجاد خلاء در بازار بر افزایش قیمت دام زنده دامن زد.

پوریان از ورود ۵۰ هزار راس دام زنده از رومانی خبر داد و گفت: اگرچه قرار بود دام‌های وارداتی هفته گذشته وارد کشور شود، اما به سبب وجود برخی مسائل این هفته وارد شده و در اختیار کشتارگاه‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس شورای صادرکنندگان دام زنده نرخ هر کیلو لاشه داخلی را ۵۹ تا ۶۱ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با استمرار توزیع گوشت‌های وارداتی و واردات دام زنده پیش بینی می‌شود که نرخ گوشت داخلی در بازار داخل به تعادل برسد.

وی نرخ هر کیلو دام زنده درب دامداری را ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که به سبب سودجویی دلالان با نرخ ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان در میادین عرضه می‌شود که انتظار می‌رود ورود دام‌های وارداتی در تنظیم‌بازار تاثیر گذار باشد.

پوریان در پایان با اشاره به اینکه قصابان علت اصلی گرانی گوشت را کمبود دام زنده در میادین مطرح می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر برخی دامداران به امید افزایش قیمت دام در آینده از عرضه امتناع می‌کنند که خرده فروشان این موضوع را بهانه‌ای برای افزایش روزمره قیمت‌ها قرار دادند که به همین خاطر پشتیبانی امور دام در راستای تنظیم بازار اقدام به واردات دام زنده کردند.

انتهای پیام/

کمبود دام زنده گرانی گوشت در بازار را رقم زد

برچسب ها: گوشت قرمز ، دام زنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار