قابل توجه دانشجویان؛

روش‌هایی آسان برای دسترسی رایگان به مقالات علمی معتبر

روش های مختلفی برای دسترسی به مقالات و مجلات علمی بین المللی معتبر به صورت رایگان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مواردی که دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی در کار‌های تحقیقاتی خود به آن نیاز دارند دسترسی به مقالات و پایان نامه‌های علمی بین المللی است که اکثر مواقع بابت آن‌ها باید مبالغ بالایی پرداخت شود؛ تقبل این هزینه برای بسیاری از دانشجویان که هزینه‌های تحصیل در دانشگاه را به سختی پرداخت می‌کنند دشوار بوده و در نتیجه آن‌ها از این منابع مهم محروم می‌شوند.

البته دسترسی به این منابع برای دانشجویان با مشکلات دیگری از قبیل اگاهی نداشتن از نحوه جستجو و مطالعه منابع مورد نظر و دسترسی نداشتن بسیاری از دانشگاه‌ها به بانک‌های اطلاعاتی خارجی به دلیل تحریم‌ها است؛ بنابراین دسترسی رایگان به این مقالات علمی برای دانشجویان می‌تواند بسیار مهم و حائز اهمیت باشد؛ در این جا قصد داریم شما را با برخی از روش‌های دستیابی رایگان به این مقالات آشنا کنیم.

چگونگی دسترسی رایگان به مقالات علمی بین المللی

درخواست مقاله رایگان از نویسنده آن

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای دستیابی رایگان به مقالات علمی، درخواست آن‌ها به طور مستقیم از نویسنده مقاله است؛ برای این کار ابتدا آدرس ایمیل نویسنده مقاله را از دانشگاه دریافت کرده و درخواست خود را برای او ارسال کنید.


بیشتر بخوانید: تاثیر نگارش مقاله علمی در نشریات خارجی در روند ارتقاء اساتید دانشگاه


در این حالت علاوه بر اینکه شما به صورت رایگان به مقاله دست پیدا می‌کنید، ممکن است نویسنده مقاله علمی شما را با مقالات یا پروژه‌های مشابه در حوزه مدنظرتان آشنا کرده و اطلاعات وسیع تری را در اختیارتان قرار دهد.

استفاده از این روش ممکن است به دلایل مختلف از جمله فوت نویسنده مقاله قابل استفاده نباشد، در این شرایط از روش‌های دیگری استفاده می‌شود.

دریافت رایگان مقاله علمی در وبسایت گوگل اسکولار

روش دیگر دستیابی به این منابع، مراجعه به وبسایت گوگل اسکولار است که می‌توان بدون پرداخت حتی یک ریال مقالات مدنظر را دریافت کرد؛ برای این کار در وبسایت Google Scholar نام مقاله خود را جستجو کنید تا این وبسایت چندین مقاله را به شما پیشنهاد دهد. در این حالت شما با انتخاب هرمقاله به وبسایت پایگاه اطلاعاتی که آن مقاله را ارائه داده است ارجاع داده می‌شوید.

چگونگی دسترسی رایگان به مقالات علمی بین المللی


بیشتر بخوانید: مقاله عضو هیات علمی دانشگاه آزاد پر ارجاع ترین مقاله جهان شناخته شد


دسترسی به مقاله علمی رایگان در سایت‌های ایرانی

برخی از سایت‌های ایرانی هم امکان دسترسی دانشجویان به مقالات را فراهم کرده اند؛ با راه اندازی سرویس‌های مختلف، امکان دسترسی به تمام منابع بین المللی فراهم شده است؛ دسترسی به برخی از این منابع به صورت رایگان و برخی با پرداخت هزینه میسر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.