استاندار اردبیل:

دستگا‌های اجرایی حامی سرمایه گذاران باشند

استاندار اردبیل گفت: دستگاه های اجرایی باید با تکیه بر مصوبات صورت گرفته با کاهش روند بروکراسی حامی آنها باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل امروز در هفتاد و نهمین جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان که با حضور نمایندگان سرمایه گذاران برگزار شد، اظهار کرد:دستگاه های متولی، صدور مجوز فرایند بروکراسی را کوتاه کنند و با بررسی های کارشناسی ارباب رجوع را معطل نکنند.

وی با اشاره به اینکه برخی دستورالعمل ها به هیئت دولت ارجاع شده است افزود: به منظور تصحیح روند و تسریع در اقدامات سرمایه گذاری با توجه به تناسب منطقه برخی بخش نامه های موردی به هیئت دولت فرستاده شده تا شاهد رغبت بیشتر سرمایه گذاران در استان باشیم.

بهنام جو گفت: هرگونه سرمایه گذاری در نقطه ای از استان باعث رونق اقتصادی می شود که باید بدون معطلی با این افراد همکارهای لازم را انجام داد.

رییس شورای اداری استان اردبیل افزود:باید اخذ نظرات مدیریتی در خصوص حذف بعضی قوانین زاید در فرایند صدور مجوز سرمایه گذاری و کمیسیون های موازی موجود در دستگاه های اجرایی بررسی مجدد انجام شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته توسط امور اراضی و منابع طبیعی در خصوص تعیین تکلیف اراضی ملی معروف به پلاک سامیان باید تشریح و گزارش داده شود.

وی با اشاره به اینکه نظریه محیط زیست در استقرار محل طرح ها بسیار مهم و حیاتی است گفت: طرح هایی که از سوی اداره کل محیط زیست طبق ضوابط بلامانع اعلام می شود تا حدودی موارد جانمایی واحد تولیدی به مرحله عمل نزدیک می شود.

بهنام جو ادامه داد: نحوه صدور پروانه های ساختمانی برای طرح های کشاورزی خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها تعیین تکلیف و مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار اردبیل افزود: اینگونه جلسات به سبب تعیین تکلیف طرح شرکت ها و سرمایه گذارانی که موضوع آنها در گذشته با حضور کارشناسان این مرکز حل نشده و نیازمند تصمیم مدیریتی است برگزار می شود.

گفتنی است در این جلسه با حضور نمایندگان طرح های مشکل دار از قبیل طرح گروه مپنا احداث نیروگاه سیکل ترکیبی، شرکت امکان شهر متقاضی احداث پل معلق هیر، واحد پذیرایی بین راهی، کارخانه تولید شن و ماسه واقع در شهرک صنعتی پارس آباد مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

سرمایه گذاری باعث رونق اقتصادی در اردبیل می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار