معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم مطرح کرد؛

کاهش ۳۰۰ واحد دانشگاهی/ افت شدید کیفی برخی مراکز آموزشی غیردولتی

سیمایی صراف از کاهش ۳۰۰ واحد دانشگاهی بر اساس مصوبه دولت خبر داد.

زارع / کاهش 300 واحد دانشگاهی بر اساس مصوبه دولت/ افت شدید برخی از مراکز آموزشی غیردولتیحسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کاهش ۳۰۰ واحد دانشگاهی بر اساس مصوبه دولت گفت: در این زمینه شورای عالی اداری مصوبه‌ای مبنی بر آنکه مؤسسات  آموزش عالی وابسته به نهادهای دولت جمع‌آوری و به بخش خصوصی واگذار شود، ابلاغ کرد، زیرا طی چند دهه اخیر در کنار دانشگاه‌های موجود برخی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی یک مؤسسه آموزش عالی تأسیس کرده‌اند.

وی ادامه داد: متأسفانه این دستگاه‌ها از مأموریت خود دور افتاده و فاصله گرفته ‌اند تا جایی که می‌توان گفت نظارتی چندان بر این مؤسسات وجود نداشته و کیفیت آموزش عالی نیز کاهش پیدا کرده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم اضافه کرد: متأسفانه در برخی از مؤسسات آموزش غیر دولتی نیز شاهد افت شدید کیفیت بوده‌ایم؛ این دانشگاه‌ها معمولا به اندازه کافی هیئت علمی ندارند و کلاس‌های آموزشی کامل و به طور دقیقی تشکیل نمی‌شود و در صورت داشتن مقاطع تکمیلی، نظارتی خوب در هدایت پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها وجود ندارد.

سیمایی صراف تصریح کرد: در همین راستا مصوبه‌ شورای عالی اداری ما را موظف کرد تا مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی را جمع‌آوری کنیم و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ما را به اجرای طرح آمایش موظف کرده است.

وی گفت: به دلیل اجرای این مصوبه ما سعی می‌کنیم به مؤسسات غیر دولتی که فاقد شاخص‌های آموزش عالی باشند تذکرات لازم را داشته باشیم در صورت عدم تأمین شاخص‌ها و نیازها ممکن است این دانشگاه‌ها به سمت انحلال و ادغام و یا تجمیع سوق پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار