خرسندل: حضور ژیمناستیک در منطقه آسیای میانه شرکت در کلاس تنبل هاست!

پیشکسوت ژیمناستیک گفت: حضور ژیمناستیک ایران در آسیای میانه به معنای حضور در کلاس تنبل هاست و ترک منطقه غرب آسیا و پیوستن به آسیانه میانه باعث خنده کارشناسان شده است.

اسماعیل خرسندل مربی سابق بدنساز تیم ملی ژیمناستیک در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره جابجایی ژیمناستیک ایران از منطقه آسیای غرب به آسیای میانه گفت: صراحتا می گویم آسیای میانه در واقع همان کلاس تنبل هاست. ترک منطقه غرب آسیا و پیوستن به آسیانه میانه باعث خنده کارشناسان ژیمناستیک شده است. تعجب می کنم فدراسیون ژیمناستیک این اتفاق را یکی از افتخارات خود می داند. رئیس فدراسیون به تنهایی در کنگره کنفدراسیون آسیا شرکت کرد  و در یک پست نیز کاندید شد که رای هم نیاورد. نمی دانم چرا درگاهی در این مورد با کسی مشورت نکرد و حداقل چند پیشکسوت را برای کسب کرسی های بین المللی با خود نبرد.

او ادامه داد: متاسفانه تصمیماتی که در فدراسیون گرفته می شود به تنهایی اتخاذ می شود و هیچ کس به جز اینچه درگاهی، سلیمانی دبیر فدراسیون و مژده سلیمان پور در آن دخالت ندارند. برای مثال رئیس فدراسیون بدون اطلاع روح الله وین رئیس شاخه " ژیمناستیک برای همه " کلاس هایی در این حوزه برگزار کرده است که دلخوری همه را در پی داشته است. حتی یکی از اعضای هیات رئیسه نیز به تصمیمات سرخود و بدون اطلاع در فدراسیون انتقاد داشت.

خرسندل با اشاره به هزینه های سنگینی که فدراسیون برای برگزاری  کلاس های غیرضروری از داوطلبان می گیرد افزود: کلاس هایی که از سوی فدراسیون برگزار می شود چه در بخش داوری و چه در بخش مربیگری هزینه های بسیار بالایی دارد. رئیس فدراسیون حتی اجازه نمی دهد کسانی که کمی با او و سیاست هایش مخالف هستند در این کلاس ها شرکت کنند. هزینه های این کلاس ها کجا می رود؟ اگر به خاطر داشته باشید فدراسیون برای مسابقات انتخابی تیم ملی دختران نیز جریمه تعیین کرد و اعلام کرده بود هر که نتواند به حدنصاب ورودی تیم ملی برسد باید جریمه بدهد. خانم رئیس این پول ها را جمع می کند و به بهانه های مختلف به سفر می رود. فکر نمی کنم ظریف وزیر امور خارجه به اندازه درگاهی سفر رفته باشد.

پیشکسوت ژیمناستیک اضافه کرد: درگاهی در روزهای اول انتخابش خیلی بلند و محکم اعلام کرد که حدود 15 حامی مالی در انتظار ژیمناستیک است که می تواند با کمک آن ها کشور را تجهیز کند، اما امروز ما حتی یک حامی مالی هم نمی بینیم.

مربی سابق بدنساز تیم ملی ژیمناستیک با انتقاد از شرایط تیم ملی ژیمناستیک بیان کرد: خیرخواه سرمربی تیم یک تنه نقش روانشناس، مربی تغذیه، بدنساز و ... را اجرا می کند. مگر چنین چیزی ممکن است. قبل از شروع بازی های آسیایی جاکارتا پیش بینی می کردیم که تیم ملی مدال بگیرد اما ما خیلی راحت از هند که جایگاهی ندارد، عقب افتادیم.

او به دوره ای بودن حضور سرمربی تیم ملی دختران اشاره کرد و گفت: کدام فدراسیون را سراغ دارید که مربیان به صورت دوره ای در تیم ملی حاضر شوند. مدتی هم هست که ادعا می کنند قرار است مسابقات بانوان کشورهای اسلامی در دهه فجر برگزار شود امکا فعلا که هیچ خبری نیست و هیچ کشوری اعلام آمادگی نکرده است.

خرسندل خاطر نشان کرد: تا همین چند سال پیش سالن شهید آذرپی پر بود از کودکانی که به ژیمناستیک عشق می ورزیدند. حتی وسیله برای کار کردن کم داشتیم اما امروز به این سالن سر بزنید. تعداد کودکان به تعداد انگشتان دست رسیده است. منشی و مسئولی که از سوی فدراسیون در سالن کار می کنند همه را فراری داده اند. به علاوه این که درگاهی از ابتدای ورودش به سالن شهید آذرپی رفت و تابلو این سالن را که مزین به نام دو شهید خانواده آذرپی بود پایین آورد. چه کسی پاسخگوست؟

انتهای پیام/

اظهارات خرسندل درباره وضعیت ژیمناستیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.