ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا: در دوره ترامپ امنیت کشورمان کاملاً به هم ریخته است

یک ژنرال چهار ستاره بازنشسته ارتش آمریکا تاکید کرد در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ فرایند امنیتی آمریکا کاملا به هم ریخته است.

ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا: در دوره ترامپ امنیت کشورمان کاملاً به هم ریخته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ام اس ان بی سی، بری مک کفری (Barry McCaffrey) ژنرال چهار ستاره بازنشسته ارتش آمریکا گفت در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ فرایند امنیتی آمریکا کاملا به هم ریخته است.

مک کفری در گفتگو با این شبکه در اشاره به انتقادات تند و صریح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از عملکرد جیمز متیس، وزیر دفاع مستعفی خود در افغانستان گفت : "این یکی از بدترین لحظاتی بود که من تاکنون با آن مواجه شده ام. من فکر می کنم همه کسانی که دور آن میز (کنار ترامپ) نشسته بودند از حضور در آنجا احساس شرم می‌کردند. همسر من وقتی شنید یک رئیس جمهور آمریکا با این لحن درباره جیمز متیس حرف می‌زند، گریه‌اش گرفت."

مک کفری در بخشی از این مصاحبه درباره نوع رابطه ترامپ با فرماندهان نظامی آمریکا گفت: "من نمی خواهم از طرف فرماندهان نظامی آمریکا سخنی بگویم. من فکر می کنم آنها خود را وارد عرصه سیاست نخواهند کرد. آنها از دستورهای فرمانده کل اطاعت خواهند کرد. رئیس جمهور ترامپ می تواند گوشی تلفن را بردارد و با یکی از 9 فرمانده جنگی ما که در سرتاسر جهان مستقرند، گفتگو کند. این عده فرماندهی حدود دو میلیون نیروی فعال و ذخیره را بر عهده دارند و به هر دستوری که ترامپ بدهد عمل خواهند کرد، مگر اینکه این دستور وجاهت قانونی نداشته باشد... ژنرال دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هیچ اطلاعی از برنامه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نداشت و خبر آن را در توییت (ترامپ) شنید. فرایند امنیتی آمریکا کاملا در هم ریخته است. هیچ کس با متحدان ما هماهنگی ندارد و وزارت دفاع (پنتاگون)، سازمان اطلاعات مرکزی (سیا)، وزارت خزانه داری و دیگر عناصر نیروی آمریکا نیز با یکدیگر هماهنگ نیستند."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار