آیت‌الله علوی‌گرگانی عنوان کرد؛

اصناف باید مرکز انتقال مسائل و مشکلات به دولت باشد

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت:مرکز انتقال مسائل و مشکلات به دولت باید اصناف مختلف باشند،اصناف که رابط بین دولت و ملت هستند باید سعی کنند تا حق را به حق‌دار بدهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله سید‌محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولان بسیج اصناف و بازاریان استان قم، با بیان آیه‌ای از قرآن کریم گفت: خداوند 124 هزار پیامبر برای راهنمایی بشر فرستاده تا انسان‌ها به بیراهه نروند و مال حرام داخل بدن آن‌ها نشود.

وی با بیان اینکه خوردن یک غذای حرام تا 40 روز بدن را آلوده می‌کند،اضافه کرد: برخی امور دست خود انسان بوده و می‌تواند آن را حلال یا حرام کند، منظور از بعثت انبیا این بوده که امور حرام و گناهان را از انسان‌ها دور کرده و آن‌ها را به سمت نور هدایت کنند.

وی با بیان اینکه اصناف مختلف واسطه‌ بین دولت و ملت هستند، بیان کرد: خدمتگزاران ملت باید از دولت بخواهند که کارها را به بخش خصوصی واگذار کند، دولت نباید بازاری باشد، چراکه بازاری بودن خلاف شأن دولت است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر دولت تنها نظارت بر امور داشته و کارهای خصوصی را به این بخش واگذار کند برای خود دولت بهتر است، همچنین اصناف نیز در کار خود نسبت به ملت باید کمال دقت را داشته باشند چراکه اصناف نمایندگان ملت بوده و هر جا می‌بینیم که موجب ضرر برای ملت است باید جلوی آن را گرفت.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مسئله هدایت انسان از سوی پیامبران عنوان کرد: خداوند درآیات خود فرموده که هر قومی باید هدایتگر داشته باشند که دسته اصناف نیز مشمول این آیه می‌شوند تا مال حرام وارد زندگی نشود.

آیت‌الله علوی گرگانی یادآورشد: همه انسان‌ها نیازمند هادی هستند، تا راه را از چاه به انسان‌ها نشان دهند، بنابراین همیشه باید فرمان‌بردار بوده و پیرو سخنان بزرگان باشیم.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه مرکز انتقال مسائل و مشکلات به دولت باید اصناف مختلف باشند، افزود: اصناف که رابط بین دولت و ملت هستند باید سعی کنند تا حق را به حق‌دار بدهند.

انتهای پیام/ ح

دولت کارها را به بخش خصوصی واگذار کند‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.