خراسان جنوبی امن ترین استان در سرمایه گذاری

خراسان جنوبی بر اساس گزارش پایش امنیت سرمایه گذاری در بهار امسال امن ترین استان در سرمایه گذاری انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ بهروزی، معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: بر اساس  نتایج دومین گزارش پایش امنیت سرمایه گذاری، در بهار امسال شاخص امنیت سرمایه گذاری در خراسان جنوبی، به 5.84 رسیده و این روند در 3 ماه دوم و سوم سال نیز با تغییرات اندک ادامه داشته است.

 وی با اشاره به بهبود فضای کسب و کار در خراسان جنوبی در سال جاری گفت: اگر چه در آمارهای موجود بیشتر استان های کشور درگیر نوسانات نرخ ارز و تغییرات پی در پی و ناگهانی سیاست های ارزی و تجاری بودند اما خراسان جنوبی در این مدت بهترین امنیت را سرمایه گذاری داشته است و در ردیف استان های سبز قرار گرفت.

بهروزی، راه اندازی سامانه پیشخوان مجوزهای کسب و کار، سامانه دادور و حذف مقررات دست و پاگیر را از دلایل بهبود فضای کسب و کار در استان اعلام کرد و گفت: نظرسنجی های منتشر شده از سوی ارزیابان اقتصادی و اتاق بازرگانی کشور بر اساس 72 مولفه انجام شده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان  گفت: به سرمایه گذاری مصوب 979 میلیون دلاری خارجی ها در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: تا پایان سال نیروگاههای خورشیدی در بشرویه و سربیشه در مدار تولید قرار می گیرند.

انتهای پیام/ ط آ

بهبود فضای کسب و کار در خراسان جنوبی در سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار