حجاب زنان انگلیسی ۱۰۰ سال پیش چگونه بود؟ +فیلم

ویدئویی را مشاهده می‌کنید که در آن حجاب قابل‌تأمل زنان انگلیسی در ۱۰۰ سال قبل نشان می‌دهد.

حجاب عجیب و قابل تامل زنان انگلیسی +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حجاب مقوله‌ای است که از ابتدای خلقت بشر به عنوان اشرف مخلوقات توسط خداوند متعال به انواع مختلف وجود داشته و همه انسان‌ها چه زن و چه مرد هر یک به نوعی مؤظف به رعایت حجاب بوده و هستند.

خود انسان‌ها نیز هموراه از برهنگی و نمایان بودن اندام خود بدون هیچ گونه پوششی معذب بوده‌ و در دوره‌های مختلف برای پوشاندن برهنگی اندامشان از پوشش‌های ویژه زمان خود بهره‌مند می‌شدند.

خداوند متعال در قرآن کریم نیز بارها و به دفعات مکرر انسان‌ها و به ویژه زنان را به رعایت و حفظ حجاب و پرهیز از نمایان کردن بدن خود بدون پوشش مناسب توصیه کرده است. زنان در ایران از زمان‌های بسیار دور حجاب و پوشش خاص خود را داشتند و هر یک از آن‌ها با توجه به حجابی که در دوره زندگی‌شان معمول بوده، حجاب را رعایت می‌کردند.

در دوره رضاشاه پهلوی اقدام ننگینی صورت گرفت و آن تصویب قانون ممنوعیت حجاب برای زنان در معابر عمومی بود. بر اساس این قانون اجباری، زنان حق نداشتند با حجاب چادر و روبنده در سطح شهر حاضر شوند و این قانون دستاورد سفر رضاشاه به فرنگ بود. قانون منع حجاب در دوره رضاشاه در حالی در ایران اجرا شد که زنان انگلیسی از سال‌ها پیش حجابی شبیه به زنان مسلمان داشتند و بدون آن در معابر تردد نمی‌کردند.

در ادامه این خبر فیلمی را مشاهده می‌کنید که حجاب زنان انگلیسی در حدود صد سال پیش را نشان می‌دهد. تاریخ حدودی ضبط این فیلم نشانگر این موضوع مهم است که  پروژه صهیونیستی برهنه‌‌سازی زنان در ایران تلاش رضاخان برای شبیه کردن زنان ایرانی به زنان فرنگی بود؛ غافل از اینکه حجاب در میان زنان انگلیسی هم از سال‌ها پیش وجود داشت.

امروز هفده دی ماه سالروز اجرای پروژه صهیونیستی کشف حجاب توسط رضاخان در ایران است و با گذشت سال‌ها از لغو اجرای این قانون، این لکه ننگ خاندان پهلوی همچنان به عنوان یکی از خیانت‌های بزرگ وی، در اذهان مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی باقی مانده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشف حجاب ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
سلام ...در بازار دوتا دختر جوان دیدم که روسری از سر، برداشته بودن و از عابرپیاده عبور میکردند ..از کنارشون یه راننده خانم میانسال رد شد وبراشون بوق زد و تشویقشون کرد ..قربونت بشم ..فداتشم ..خانم میانسال محترم که اینکارو کردی اگاه باش که اولین کسی که به زنان بی حجاب نگاه میکنه همسر خودته ...!!!! تاسف از اینهمه نادانی ...
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۱۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
حتما که نباید پسرمن ، برادر تنی من و پدر من در دفاع از کشو شهید شده باشه ..همه شهدای مظلوم و پاک و عزیز ما پسران ما ، برادران ما و باباهای ماهستند ..تمام ایران ، خونه به خونه ، دونه به دونه خانواده ی شهدا هستن...من و تمام دخترا وزنان پاکدامن ایران ، خون پاک شهدا رو برگردن خودمون داریم ..خیلی سخته ...خیلی بار سنگینیه ...زندگی نکردن ، زندگیشون رو نصفه و نیمه رها کردن و خونین افتادن روی خاک ..کی فهمید چقدر درد کشیدند تا جون دادن ...من چادری نیستم...اصل چادر نیست ..اصل حجابه ..اصل عفت و حیا و پاکدامنی ماست ..اصل اصالت ماست ..اصل اینه که رگم و خونم بجوشه وقتی اسم یه شهید میاد ..موی تنم سیخ بشه و شرمنده مظلومیتشون بشم و بخودم بیام ...تو رو خدا خواهرای عزیز دل من ....
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه ازایران
۱۰:۳۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سلام به همه زنان ودختران باحیا وباعفت پاکدامن ایران ...با خواهرانی هستم که از روی نادانی و جوانی نه از روی ناپاکی و نانجیبی ، روسری از سر برداشتن و پاهاشون رو لخت میکنن و بیرون میان خواهش میکنم بخودتون بیاین .ما اصیل و با پدر مادر و با خانواده ایم .نیازی نداریم جایی از بدنمون رو مردی ونامحرمی ببینه و به عفت و نجابتمون بخنده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
وای خدای من روسری هم داشتند.
Iran (Islamic Republic of)
منصوره
۱۷:۱۵ ۱۷ دی ۱۳۹۷
جالب بود .با یک شنل خودشون رو پوشانده بودن که حتی مو هاشونم پیدا نبود