مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت مطرح کرد؛

نظام ارجاع نمونه دسترسی منطقی به خدمات حوزه سلامت/ تنها ۱۵ درصد از خدمات حوزه دندانپزشکی تعرفه دارند

عسگری گفت: نظام ارجاع و پزشک خانواده به نوعی دسترسی منطقی به خدمات حوزه سلامت حساب می‌آید که طی ۲ سال گذشته در کشور اجرا می‌شود.

نظام ارجاع نمونه دسترسی منطقی به خدمات حوزه سلامت/ تنها ۱۵ درصد از خدمات حوزه دندانپزشکی تعرفه دارندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عسگری مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت صبح امروز در همایش رؤسای‌ نظارت بر درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: حفاظت مالی از مردم یکی از شاخص‌های مهم در ارزیابی نظام سلامت محسوب می‌شود که در این میان اقدامات خوبی در زمینه مراقبت از جیب مردم انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه دندانپزشکی گام‌های مهمی در سراسر کشور و پس از پیروزی انقلاب اسلامی برداشته شده است اما تنها 15 درصد از خدمات ارائه شده در حوزه دندانپزشکی دارای تعرفه هستند که این مسئله باید به زودی اصلاح شود.

دسترسی به خدمات به معنای احداث بیمارستان در هر منطقه نیست

عسگری بیان کرد: دسترسی به خدمات به معنای این نیست که در هر منطقه‌ای یک بیمارستان احداث شود زیرا در سال‌های گذشته ما به این مسئله عادت کرده‌ایم که در هر مکانی باید یک مرکز درمانی و بیمارستان راه‌اندازی شود.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت افزود: بر اساس تعریف و استاداردها باید دسترسی منطقی به بیمارستان و مراکز درمانی داشته باشیم، نظام ارجاع و پزشک خانواده به نوعی دسترسی منطقی به حساب می‌آید که خوشبختانه طی 2 سال گذشته این سیستم در کشور اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر نظام ارجاع خوبی داشته باشیم، در صیانت از حقوق مردم موفق عمل کرده‌ایم و من معتقدم که میزان رضایت‌مندی مردم و بیماران از خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده یکی دیگر از شاخص‌های ارزیابی نظام سلامت محسوب می‌شود.

عسگری یادآوری کرد: رضایت‌مندی مردم و بیماران با اجرای طرح تحول نظام سلامت ارتقاء پیدا می‌کند و همه ما موظف به صیانت از حقوق بیماران هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار