برانکو: لیست بازیکنان پرسپولیس مشخص شد/ تیم ملی ایران باید به فینال جام ملت‌های آسیا برسد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برای حضور قدرتمند در نیم فصل دوم لیگ برتر لیست بازیکنان را مشخص کردیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران در کنفرانس خبری پیش از سفر به قطر گفت: لیست بازیکنانی که برای نیم فصل دوم رقابت‌ها روی آن‌ها حساب کرده ایم به خبرنگاران دادیم. همینطور برنامه تمرینات و بازی‌های دوستانه‌ای که در قطر خواهیم داشت. در این لیست  ۲۶ بازیکن داریم البته ۲ بازیکن مصدوم هستند. ماهینی برای ۹ روز آینده آماده بازی می‌شود. انصاری نیز انتظار داریم تا ۳-۴ ماه آینده برای مسابقه آماده شود.

برانکو: لیست بازیکنانمان برای نیم فصل دوم مشخص شد/ هدفمان جنگیدن برای قهرمانی های بیشتر است

هر ۳ تا ۵ روز یک بازی خواهیم داشت

او گفت: برنامه بازی‌های پرسپولیس هنوز قطعی نشده است، اما می‌دانیم که برنامه فشرده‌ای در انتظارمان خواهد بود و هر ۳ تا ۵ روز یک بازی خواهیم داشت. چه بازی لیگ باشد چه جام حذفی و یا لیگ قهرمانان آسیا.

هدف ما جنگیدن برای قهرمانی‌ است

برانکو تصریح کرد: اهداف ما مشخص است، جنگیدن برای قهرمانی‌های بیشتر و این مسئولیتمان را می‌پذیریم و از آن فرار نمی‌کنیم. این بدیهی است که باید به هوادارانمان قول بدهیم و این وظیفه را بر گردن ما است. از چالش‌ها نمی‌ترسیم و به هیچ عنوان به دنبال بهانه جویی و توجیه نیستیم همانطور که تا این لحظه نبودیم. البته می‌دانیم که کار بسیار سختی در پیش خواهیم داشت و ۳ تیم سپاهان، پدیده و پرسپولیس در یک سطح جدول لیگ برتر قرار دارند. استقلال و تراکتورسازی نیز به صدر جدول بسیار نزدیک هستند و عملا این پنج تیم برای قهرمانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

برانکو: لیست بازیکنانمان برای نیم فصل دوم مشخص شد/ هدفمان جنگیدن برای قهرمانی های بیشتر است

او ادامه داد: اولین بازی ما ۱۱ بهمن مقابل سپیدرود در جام حذفی خواهد بود. به احتمال زیاد بدون ملی پوشانمان در این بازی حضور پیدا خواهیم کرد، اما در هر صورت برای این بازی آماده هستیم. امکان اینکه بازی‌های عقب افتاده را بعد از این تاریخ انجام دهیم وجود نداشت.

مذاکره با بودیمیر مراحل پایانی خود را طی می‌کند

برانکو خاطر نشان کرد: احمد بهاروند و شاهین عباسیان ۲ بازیکن جوانمان باشگاه را ترک کردند و احسان علوان زاده به تیم ماشین سازی منتقل شده است. گادوین منشا نیز از پرسپولیس جدا شده است. از بازیکنان جوانی که جذب کرده ایم نادری به شکل قرضی به تیم ما ملحق شده است و در مراحل پایانی مذاکره با بودیمیر بازیکن خارجی جدید تیم هستیم.

او اظهار کرد: از مسئولان زمین نفت تهرانسر بابت شرایطی که مهیا کرده اند تشکر می‌کنم. پیدا کردن زمین مناسب برای تمرین کار سختی است و با توجه به اینکه زمین چمن شهید کاظمی در حال بازسازی است نمی‌توانستیم از آن استفاده کنیم.

فردا به اردوی ۱۲ روزه قطر می‌رویم

ایوانکوویچ گفت: فردا به اردوی ۱۲ روزه قطر می‌رویم. تردیدی وجود داشت که آیا قطر بهتر است یا ترکیه. اما با توجه به تجربه‌ای که خودم در مورد آنتالیا دارم و در اردویی که داشتیم به علت بارندگی ۳-۴ روز نتوانستیم تمرین کنیم. به همین علت تصمیم گرفتیم به قطر برویم، چون آنجا شرایط بسیار خوب است. از نظر هزینه نیز مکان اردو مهم است که هر ۲ مکان تقریبا یکسان بودند.

باشگاه پرسپولیس سقف بودجه مشخصی دارد

او گفت: تفاوت شریفی و بودیمیر این است که این ۲ بازیکن ۲ تیپ متفاوت هستند. در هر پستی وقتی به دنبال بازیکن باشید همیشه ۲-۳ نامزد وجود دارد. یک بازیکن مجارستانی و یک بازیکن کروات که در انگلیس هم بازی کرده است را زیر نظر داشتیم، اما ۲ سال است که عملا فوتبال بازی نکرده است و جزو گرانترین گزینه ها نیز بود. باشگاه پرسپولیس سقف بودجه مشخصی دارد و من به این موضوع احترام می‌گذارم.

بودیمیر مورد نیاز پرسپولیس است

برانکو ادامه داد: بین قوچان نژاد و بودیمیر باید بگویم بودیمیر بازیکنی است که الان بیشتر مورد نیاز ما است، چون بازیکن ۱۸ قدم است و گل می‌زند و انتظار دارم که خیلی سریع خودش را با تیم تطبیق دهد. من خیلی طرفدار این نیستم که بازیکن خارجی به تیم بیاوریم، اما همه‌ی این مسائل به بودجه‌ای که در اختیار داریم ربط پیدا می‌کند. الان ۳ بازیکن خارجی داریم، بشار که آینده‌ی درخشانی دارد و بودیمیر که فوتبال را خوب می‌شناسد و رادوشوویچ که به عنوان جایگزین بیرانوند در تیم حضور دارد.

منشا خیلی به پرسپولیس خدمت کرد

او در مورد جدا شدن منشا از تیم گفت: این تصمیم خود من بوده است و هیچ شکی ندارم که منشا خیلی به تیم خدمت کرده است و از او تشکر می‌کنم. اما پرسپولیس به دنبال بهترین‌ها است و شاید روش بازی پرسپولیس بدرد منشا نمی‌خورد، اما نتایج نشان داده است که فلسفه فوتبال پرسپولیس درست بوده است و ما این فلسفه را تغییر نخواهیم داد. از منشا انتظارات بیشتری داشتیم و او در ۲۶ بازی فقط ۲ گل زده است. باشگاه مسیر خودش را دارد و منشا نیز مسیر خودش را خواهد رفت.

برانکو: لیست بازیکنانمان برای نیم فصل دوم مشخص شد/ هدفمان جنگیدن برای قهرمانی های بیشتر است

برانکو در مورد محرومیتش به خاطر اعتراض به داوری گفت: در مورد جرایم باید اعتراف کنم که نمی‌دانم برای چه موضوعی جریمه شدم. من هیچ کار بدی نکردم و اعتراضم را بیان کردم.

او در مورد شایعه پیوستن علیرضا حقیقی به پرسپولیس گفت: او در جام جهانی برزیل دروازه بان تیم ملی بود، اما الان نمی‌دانم چه کار می‌کند و نمی‌دانم که چه اتفاقی افتاده است که در فوتبال حضور ندارد. او دروازه بان با کیفیتی است، اما ۳-۴ سال است که فوتبال بازی نکرده است. ما در پست دروازه بان تکمیل هستیم و ۳ دروازه بان داریم و اگر بخواهیم دروازه بان دیگری بگیریم از بین دروازه بانان جوان به دنبال آن خواهیم بود.

بازیکنان به طور کلی انسان‌های محترمی هستند

برانکو تصریح کرد: بازیکنان به طور کلی انسان‌های محترمی هستند. آن‌ها خودشان هم داوری می‌دانند. در بازی بازیکن تحت فشار است و یکی آرام‌تر واکنش نشان می‌دهد و یکی توفانی‌تر. شما اعتراض هواداران را هم ببینید. این بازیکنان حرفه‌ای هستند و طبیعی است که در مقابل هر بی عدالتی حساسیت نشان می‌دهند. آن‌ها نمی‌توانند ببیند کسی با سرنوشتان بازی کند. در ۶ بازی اولی که به پرسپولیس آمدم ۴ داور به خاطر قضاوت ضعیفشان محروم شده بودند و پرسپولیس ته جدول بود. طبیعی است که باید نسبت به این موضوع حساسیت وجود داشته باشد، اما باور کنید ما و بازیکنان داوری را خیلی خوب بلد هستیم و می‌فهمیم که داور اشتباه کرده است یا اینکه به عمد صحنه‌ای را نادیده گرفته است.

نگرانی از حریفان ندارم و تمرکزم روی پرسپولیس است

او در پاسخ به این سوال که آیا نگران نیست که منشا به تیم‌های رقیبشان بپیوندد گفت: منشا در لیست ترانسفر قرار داده شده است و تصمیم خودش است که کجا برود و این ارزیابی باشگاه است که چقدر پول بگیرد. نگرانی از حریفان ندارم و تمرکزم روی تیم خودم است تا هم به شکل فردی و هم تیمی بهترین شرایط را داشته باشیم.

برانکو: لیست بازیکنانمان برای نیم فصل دوم مشخص شد/ هدفمان جنگیدن برای قهرمانی های بیشتر است

دلیلی نمی‌بینم که عراق بتواند ایران را شکست دهد

برانکو در مورد سرمربی تیم ملی فوتبال عراق گفت: "کاتانچ" رفیق من است و بیش از ۲۰ سال است که می‌شناسمش و تا الان خودش را به عنوان یکی مربی خوب نشان داده است. او فوتبال این منطقه را به خوب می‌شناسد. عراق به شکل سنتی تیم خوبی دارد. به غیر از بشار و ۲ بازیکن دیگرشان که در لیگ ایران بازی می‌کنند شناختی از این تیم ندارم. دلیلی نمی‌بینم که عراق بتواند ایران را شکست دهد. ایران تیم قوی دارد و انتظارم این است که به فینال جام ملت‌های آسیا برسد. اگر ما به فینال لیگ قهرمانان رسیدیم دلیلی نمی‌بینم که تیم ملی ایران آنقدر بلند پروازی نداشته باشد که به فینال برسد.

بازیکن خارجی خوب با کمتر ۲-۳ میلیون دلار گیر کسی نمی‌آید

او در مورد مریدی و نادری گفت: سینا مریدی قرارداد ۳ ساله داشت و باشگاه او راضی به دادن رضایت نامه نشد. در مورد نادری من خودم خواستم که او به شکل قرضی به تیم اضافه شود که در این ۶ ماه ظرفیت‌های او را بررسی کنیم. او یک بازیکن ۲ پُسته است و هم در دفاع وسط و هم دفاع چپ می‌تواند بازی کند. پرسپولیس بارسلونا نیست و نمی‌خواهیم بازیکنی بیاوریم به این خاطر که فقط بازیکن خارجی گرفته باشیم. نمی‌خواهیم بازیکن خارجی بیاوریم که سطحش از بازیکنان داخلی پایین‌تر باشد. بازیکن خارجی خوب با کمتر ۲-۳ میلیون دلار گیر کسی نمی‌آید.

بشار بازیکن آینده داری است

برانکو ادامه داد: نمی‌گذارم قرارداد بازیکنان از آن سقفی که باشگاه مشخص کرده است بالاتر برود. قرارداد بودیمیر نیز در چارچوب همین سقف است. بشار یکی از آینده دار‌ترین بازیکنان است و قطعا بعد از بازگشت از جام ملت‌ها برای تمدید قرارداد با او مذاکره خواهیم کرد. تغییراتی که در باشگاه صورت می‌گیرد باعث می‌شود به کارهای خود برسیم.

برانکو: لیست بازیکنانمان برای نیم فصل دوم مشخص شد/ هدفمان جنگیدن برای قهرمانی های بیشتر است

ما دیگر در مورد طارمی هیچ فکری نمی‌کنیم

او در مورد پیوستن طارمی به پرسپولیس گفت: من نمی‌دانم از کجا این صحبت‌ها در مورد طارمی شروع شد. مدیر برنامه او اصلا به باشگاه نیامده و هیچ پیشنهادی در کار نبوده است. باشگاه الغرافه او را مجانی به تیمی نمی‌دهد. این پروسه‌ای است که من نمی‌توانم منتظر آن بمانم. طبیعی است که پرسپولیس از تیمی که او در آنجا حضور دارد بهتر است، اما آنجا او پول بیشتری می‌گیرد. هیچ اطلاعی در مورد این موضوع ندارم. ما دیگر در مورد طارمی فکر نمی‌کنیم.


بیشتر بخوانید:

طعنه فنی برانکو به کی‌روش!

بشار رسن از پرسپولیس جدا می‌شود

ماجرای درآمد ۷۰ میلیاردی پرسپولیس


انتهای پیام/

صحبت های برانکو پیش از سفر پرسپولیس به قطر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۹ دی ۱۳۹۷
برانکو دوستت داریم برای همیشه
آخرین اخبار