وزیر مشاور در امور خارجی هند:

ایران برای دهلی نو فرا‌تر از شریک تجاری است

وزیر مشاور در امور خارجه هند گفت: ایران برای ما فراتر از شریک تجاری است و دهلی نو با تهران حوزه‌های اقتصادی و امنیتی مشترکی دارد.

هند و ایران حوزه‌های اقتصادی و امنیتی مشترک دارندبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  ویجای کومار سینگ امروز (سه شنبه ) در فروم اقتصادی ایران و هند خاطرنشان کرد: تهران و دهلی نو سابقه تعاملات دیرینه ای دارند. جوامع تجاری دو کشور زمان زیادی است که یک‌دیگر را می‌شناسند.

وی ادامه داد: ایران برای هند تنها یک شریک تجاری نیست، بلکه همسایه‌ای نزدیک است که ما با آن حوزه‌های اقتصادی و امنیتی مشترک داریم.  بخش های زیادی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد. همچنین هر دو کشور شرکایی در حوزه‌های مختلف و دغدغه‌های مشابه به هم  داریم.

کومارسینگ با بیان اینکه فضای زیادی برای همکاری اقتصادی بین ایران و دهلی نو وجود دارد، تأکید کرد: باید زمینه‌های مشترک برای سرمایه‌گذاری‌های دو کشور را پیدا کنیم. فرصت‌های بزرگی برای افزایش تجارت ایران و هند وجود دارد و ما نیاز به یافتن راه‌ها و ابزار‌های این موارد داریم.

وزیر مشاور در امور خارجه هند اضافه کرد: همه شما می‌دانید که هند رشد سریعی در حوزه اقتصادی دارد و در همین راستا هم می‌توانیم روابط اقتصادی بین دو کشور را  با رفع موانع تعمیق بخشیم.

وی با اشاره به اهمیت بندر چابهار گفت: ایران در زمینه ارتباط با آسیای مرکزی، در مرکز قرار دارد و باید دید چه فرصت‌هایی وجود دارد و به چه صورت می توان از آنها بهره برد.

وزیر مشاور در امور خارجه هند در پایان فروم اقتصادی ایران و هند را شروعی بسیار خوب برای افزایش همکاری‌های اقتصادی دو طرف عنوان کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۸ دی ۱۳۹۷
فراتر از شریک تجاری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی اینقدر ما برای اونا مهمیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار