امیری در حاشیه جلسه هیات دولت:

نباید در بررسی بودجه نگاه‌های بخشی لحاظ شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: معاون رئیس جمهور بخش‌نامه ای صادر کردند تا همه اعضای هیئت دولت از لایحه بودجه در مجلس دفاع کنند.

نباید در بررسی بودجه نگاه‌های بخشی لحاظ شودبه گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره به بررسی بودجه در مجلس گفت: قرار است که تمام اعضای دولت در مجلس از کلیات بودجه دفاع کنند. بنابراین معاون رئیس جمهور بخش‌نامه ای صادر کردند تا همه اعضای هیئت دولت یکپارچه از لایحه  بودجه در مجلس دفاع کنند.

امیری با بیان اینکه نباید نگاه‌های بخشی در مجلس لحاظ شود، گفت: نگاه به بودجه باید کل کشور را در برگیرد.

 امیری گفت: اظهارات کلی اعضای محترم دولت راجع به بودجه در دولت شنیده شده است. قرار بر این است که کلیه اعضای محترم دولت در مجلس شورای اسلامی از لایحه بودجه دفاع کنند.

وی افزود: بنابراین معاون اول محترم، رئیس جمهور به کلیه پرونده‌های اطلاعیه کشور بخش نامه کردند که یک پارچه از لایحه بودجه دفاع کند و نباید به هیچ وجه نگاه‌های بخشی در موضوع بودجه از ناحیه دستگاه‌های اجرایی در مجلس شورای اسلامی ارائه شود و یا احیانا برای تغییر ارقام و تبصره‌ها و ردیف‌ها و لابی صورت بگیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: با توجه به نیازمندی‌های کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور و کلیه بخش‌هایی که از بودجه کشور استفاده می‌کنند؛ این بودجه به صورت یک پارچه دیده شده است.  در مجلس هم معاونت تقنینی، معاون امور مجلس ریاست جمهوری و معاونت بودجه و رئیس سازمان برنامه و بودجه و با کمک کارشناسان دستگاه‌های اجرایی  تا ضمن  اجرای بخش‌نامه معاون اول  رئیس جمهور از لایحه تقدیمی  به شدت مراقبت می‌کنند. 

امیری در رابطه با صحبت برخی از نمایندگان در خصوص لابی گری گفت: در حال حاضر گزارش مطلوبی به ما داده نشده  است اما معاون تقنینی مجلس و معاون امور مجلس دستگاه‌های اجرایی و  وزارتخانه‌ها تأکید کردند که همه باید یک پارچه از بودجه دولت دفاع کنند و کسی حق ندارد بر اساس نظر دولت بخواهد بخشی نگری نسبت به بودجه داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار