قانعی گفت: اگر استفاده از کود‌های زیستی در کشور توسعه یابد، تولید محصولات سالم غذایی نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت استفاده از کود‌های زیستی در کشور، بیان کرد: امروزه پرورش بهینه گیاهان سالم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، که این موضوع محقق نمی‌شود مگر با استفاده از کود‌های زیستی.

وی افزود: امروزه در دنیا استفاده از هر روش و فناوری که به افزایش بازده محصولات کشاورزی بیانجامد، مورد استقبال قرار خواهد گرفت. از جمله این روش‌ها استفاده از انواع کود‌های زیستی است که نیاز‌های گیاه را در راستای تولید محصول با کیفیت تأمین می‌کند.

نحوه عملکرد کودهای زیستی

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در ادامه بیان کرد: این روز‌ها کود‌های زیستی، جایگزین مناسبی برای کود‌های شیمیایی به شمار می‌رود؛ این کود‌ها از مواد تجدیدپذیر زیستی تشکیل شده‌اند و با وجود رساندن مواد غذایی در مدت زمان طولانی‌تر به گیاه، خاک را تقویت و با اثرات مثبتی که روی محیط اطراف ریشه گیاه و میکروبیوم آن می‌گذارد، سلامت گیاه را در طولانی مدت تضمین می‌کند.

به گفته قانعی، ماندگاری طولانی مدت این کود‌ها و عدم آلوده ساختن محیط زیست، از دیگر مزیت‌های این کود‌ها در مقایسه با کود‌های شیمیایی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار