تفحص پیکر مطهر شهدای عملیات کربلای ۵ +فیلم

به مناسبت سالروز عملیات کربلای ۵ فیلمی از تفحص پیکر شهدای این عملیات که ساعتی پیش در شلمچه نزدیک کانال ماهی در حال انجام است را مشاهده می‌کنید.

تفحص پیکرهای مطهر شهدای عملیات کربلای ۵ +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز نوزدهم دی ماه سالروز یکی از عملیات‌های غرورآفرین دوران دفاع مقدس یعنی عملیات کربلای ۵ است. عملیات کربلای ۵ نام عملیاتی است که به دلیل فداکاری‌ها و رشادت‌های کم‌نظیر رزمندگان اسلام در جبهه‌های دفاع مقدس با عنوان عملیات تهاجمی نیز شناخته می‌شود.

جالب است بدانید که عملیات کربلای ۵ ششمین عملیات نیرو‌های مسلح ایران برای فتح بصره محسوب می‌شود و نیرو‌های ایرانی عملیات را در نوزدهم دی ماه سال ۱۳۶۵ با رمز «یا زهرا (س)» در محور شلمچه و در کانال ماهی به صورت گسترده و به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کردند.

عملیات کربلای ۵ با ۱۵ روز فاصله توسط رزمندگان دفاع مقدس و در پی عملیات کربلای ۴ صورت گرفت و به عنوان یکی از عملیات‌های پر هزینه دوران جنگ تحمیلی محسوب می‌شود و تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس در آن به شهادت رسیدند و پیکر مطهر آن‌ها هنوز به شهر و دیارشان بازگردانده نشده است.

هدف نیرو‌های ایرانی تسخیر شهر بصره بود اما با وجود عدم تحقق این هدف، عملیات کربلای ۵ دستاورد‌های بسیاری برای رزمندگان به همراه داشت. رزمندگان دفاع مقدس توانستند حدود ۱۵۰ کیلومتر از منطقه اشغالی شلمچه را آزاد و همچنین قسمت‌هایی از جنوب عراق به تصرف خود درآورند.

در انتهای عملیات کربلای ۵ خطوط پدافندی رزمندگان ایران در نزدیکی پتروشیمی عراق ایجاد شد و در برخی از نقل‌قول‌های افراد حاضر در این عملیات که جزو یادگاران دوران دفاع مقدس شناخته می‌شوند، از این عملیات به عنوان عملیات محاصره بصره نیز نام برده می‌شود.

در ادامه این خبر فیلمی از تفحص پیکر شهدای عملیات کربلای ۵ که از ساعتی پیش در شلمچه نزدیک کانال ماهی در حال انجام است را مشاهده می‌کنید. نکته قابل‌تامل این است که عملیات تفحص پیکر شهدای عملیات کربلای ۵ درست در سالروز افتخارآفرین این شهدای گرانقدر و والامقام انجام می‌شود. عملیات تفحص فوق هم‌اکنون در محور  شهید فرزاد زنکنه  شلمچه و در کانال ماهی که یکی از شهدای تفحص است، در حال انجام است.


بیشتر بخوانید: روایت جالب سردار سلیمانی از امدادهای الهی در عملیات کربلای ۵ +فیلم 


انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس ، کربلای 5
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار