صادرات ۴۱ میلیارد ریالی شهرک صنعتی مهاباد

مسئول شهرک صنعتی شهرستان مهاباد گفت: حدود ۴۱ میلیارد ریال کالا امسال به کشور عراق صادر شده است.

قادر مسئول شهرک صنعتی شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: لبنیات مهمترین فرآورده تولیدی واحد‌های صنعتی مهاباد بوده که به کردستان عراق صادر شده است و کالا‌های لبنیاتی و کنسانتره میوه، قند، قارچ، مواد شوینه، نان باگت، پودر باریت، مبل، فوم، کابینت، سوسیس، کالباس، تیرچه بلوک از اقلام دیگر صادراتی است.

وی درباره وضعیت کنونی واحد‌های تولیدی، صنعتی مهاباد گفت: امسال ۸ واحد راکد دوباره به چرخه تولید بازگشته اند که این نشان از جایگاه این شهرک‌ها در حوزه صنعت و تولید مهاباد است.

قادر از راه اندازی ۳ واحد تولیدی جدید با پیشرفت ۹۵ درصدی در شهرک صنعتی مهاباد خبر داد و اضافه کرد: با راه اندازی این واحد‌ها که ۶۰ میلیارد ریال به آن‌ها تسهیلات پرداخت شده، و برای ۱۴۰ نفر جویای کار فرصت شغلی فراهم می‌شود، که شایان پیشرفت در حوزه شهرک صنعتی مهاباد است.

وی افزود: راه اندازی مجدد ۸ واحد تولیدی از اقدامات مدیریت پسماند شهرک صنعتی که به صورت مستمر انجام می‌گیرد که تامین و روشنایی شهرک، واگذاری ۲ قطعه زمین به متقاضیان و برگزاری دوره آموزشی، دوره بازاریابی ۳۶۰ درجه کارآفرینی، عارضه یابی و کلینیک سیار از جمله اقدامات مهم شهرک صنعتی مهاباد بشمار می‌آید.

شهرک صنعتی به فاصله ۱۸ کیلومتری شهر مهاباد قرار دارد که دارای مساحت ۵۶ هکتار است. در این شهرک با ۱۱۶ فقره قرارداد، ۵۱ واحد فعالیت ، تا کنون زمینه اشتغال برای ۶۴۱ واحد فراهم شده است،شرکت شهد و شروین از جمله واحد‌هایی صادراتی شهرک صنعتی  است.

انتهای پیام / س خ

۴۱ میلیارد ریال کالا از شهرک صنعتی مهاباد صادر شد

برچسب ها: صادرات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.