نور گوشی‌های هوشمند چه آثار مخربی دارد؟

در صورت استفاده مداوم از تلفن همراه، نور این دستگاه تاثیرهای مخربی روی بدن شما می‌گذارد.

نور گوشی‌های هوشمند چه بلایی سر شما می‌آورد؟ به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اکثر ما مدت زمان نسبتا زیادی را صرف استفاده از تلفن‌های همراه خود می‌کنیم. اما تا به حال به این نکته توجه کرده‌اید که چقدر نور این دستگاه روی بدن ما تاثیر منفی می‌گذارد؟ در ادامه به چند مورد از این تاثیرات مخرب اشاره می‌کنیم.

نور گوشی هوشمند، ترشح ملاتونین را در بدن دچار اختلال می‌کند. هنگامی که ترشح ملاتونین در بدن مختل شود چرخه خواب به هم می‌ریزد و همین سبب مشکلات سلامتی متنوعی می‌شود. از جمله این مشکلات می‌توان به عدم تمرکز در روز بعد و مختل شدن حافظه اشاره کرد. همچنین بدخوابی ناشی از نور گوشی‌های هوشمند، یادگیری را کاهش می‌دهد.

اگر شما برای مدت زمان زیادی بدخوابی داشته باشید، سموم عصبی در بدنتان تولید می‌شود و خود این مسئله باز هم به خواب رفتن شما را دچار مشکل می‌کند. در ضمن کسانی که میزان ملاتونین بدنشان پایین آمده و ساعت طبیعی بدنشان به هم خورده باشد، مستعد افسردگی می‌شوند. همچنین مختل شدن ترشح ملاتونین توازن هورمون‌های حس گرسنگی را به هم می‌زند و این امر باعث چاقی فرد می‌شود.

بعضی از پژوهش‌هایی که هنوز نیاز به تکمیل دارند نشان داده‌اند که مواجهه طولانی مدت با نور آبی با تاثیری که روی شبکیه می‌گذارد، دید ما را هم مختل می‌کند. در ضمن ارتباطی بین مواجه با نور شبانه و بی‌خوابی متعاقب آن با سرطان پستان و پروستات وجود دارد.

نور گوشی‌های هوشمند چه آثار مخربی دارد؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار