رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی:

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ظرفیت دینداری برای جوانان فراهم شد

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: به شکرانه الهی بخش عظیمی از زائران اربعین را جوانان تشکیل می‌دهند.

اعلام آمادگی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای برپایی نشست‌های بین ادیانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن وحدتی شبیری رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در دومین پیش نشست تخصصی نظام تربیت دینی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه ایران و مدرسه کاتولیک پاریس در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، گفت: گفت‌وگوی بین ادیان ابراهیمی افزون بر اینکه مورد تأیید و سفارش کتب آسمانی است، از دیدگاه عقل نیز مورد تأکید و تایید می‌باشد، زیرا از طریق همین نشست‌ها ابواب علمی و معرفتی زیادی برای اهل خرد و اندیشه گشوده می‌شود.
وی تصریح کرد: مشهد مقدس آرامگاه یکی از ائمه هدی و پیشوایان الهی است، ایشان، چون حضرت عیسی مسیح (ص) از خاندان مطهر و پاک رسالت و نبوت هستند.
 رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه توحید و اطاعت از پروردگار عالم سخن مشترک همه ادیان الهی است، گفت: امروز اسلام و مسیحیت دارای مشکلات مشترکی، چون تروریست، فاصله گرفتن برخی از جوانان از باور‌ها و اعتقادات دینی، سست شدن اعتقادات، تأثیر منفی فضای مجازی در باور‌های مردمی است که با همفکری و هم‌اندیشی می‌توان برای حل آن به نتیجه مطلوب دست یافت.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن وحدتی شبیری افزود: اگرچه فطرت پاک انسان‌ها پیوسته به دنبال دین است، اما همه ما باید سعی کنیم تا موانع دینداری برای آحاد ملت‌ها برداشته شود.
 
وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ظرفیت دینداری برای جوانان فراهم شد، تصریح کرد: اکنون با برپایی اعتکاف که اتفاقا در دین مسیحیت هم وجود، دارد جوانان زیادی جذب معنویت دینی شده‌اند، پرچم عزای سیدالشهدا (ع) در تمام شهر‌ها و روستا‌های ایران به دست همین جوانان برافراشته می‌شود و به شکرانه الهی بخش عظیمی از زائران اربعین را جوانان تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: بنده از عزیزانی که از فرانسه به مشهد مشرف شده‌اند می‌خواهم تا در مورد پیاده‌روی اربعین حسینی بیشتر تحقیق و مطالعه کنند و در صورت امکان در این مراسم شرکت و از نزدیک حضور جوانان را مشاهده کنند.
 
وحدتی شبیری افزود: تمام ادعیه‌های مسلمانان به ویژه دعای کمیل دارای مضامین عرفانی است لذا در صورت امکان جوانان فرانسوی را با مفاهیم این ادعیه آشنا کنید تا به سمت عرفان‌های کاذب گمراه نشوند.

انتهای پیام//ع.ع
 

امروز اسلام و مسیحیت دارای مشکلات مشترکی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.