معاون قوه قضائیه در قم عنوان کرد؛

700 پرونده در کشور به سازش انجامید/بسیاری از مردم نحوه صحیح احقاق حق را نمی‌دانند/خشم کلید بسیاری از فسادهای اخلاقی است

حجت الاسلام صادقی با توجه به اهمیت صلح و آشتی گفت:در سال جدید 700 پرونده در کشور به سازش انجامید.

700 پرونده در کشور به سازش انجامید/بسیاری از مردم نحوه صحیح احقاق حق را نمی‌دانند/خشم کلید بسیاری از فسادهای اخلاقی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین هادی صادقی،معاون قوه قضائیه ظهر پنجشنبه در نخستین همایش استانی صبر با هدف ترویج فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت که در سالن همایش اصناف استان قم برگزار شد، با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ صبر و بردباری اظهار کرد: اگر این فرهنگ هرساله بیش از گذشته رواج پیدا کند شاهد افزونی خیرین در استان خواهیم بود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: بسیاری از اعتراضات به دادسرا به دلیل عدم آگاهی شهروندان است که نحوه صحیح احقاق حق را نمی‌دانند. فرهنگ عفو و گذشت جزء آموزه‌های فرهنگ جوانمردی است که این فرهنگ از دیرباز در ایران مرسوم بوده و ایرانیان به جوانمردی مشهور هستند.

صادقی با تأکید بر لزوم تقدیر از کسانی که در ترویج گسترش فرهنگ صبر و بخشایندگی تأثیر به سزایی داشتند، افزود: همان‌طور که صبر به معنای صلح، سازش و عفو کردن است، مسلمانان نیز باید با پیروی از ائمه اطهار(ع) قلب خود را پاک‌کرده و قدرت و شهامت بخشش را در وجود خود پرورش دهند.

وی ضمن یادآوری حدیثی از امام صادق(ع) که در آن به فروخوردن خشم سفارش شده است، خاطرنشان کرد: لازم است که ما مسلمانان از پیامبر گرامی اسلام(ص) درس صبر، بخشایش و صلح گرفته و رهرو راه پیامبر رحمت باشیم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تأکید کرد: مهار خشم یکی از واجبات است چراکه خشم کلید بسیار از فسادهای اخلاقی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اهل‌بیت(ع) فرهنگ عقل و حلم را در مقابل جهل و تندخویی برای انسان به ارمغان آورده‌اند، تأکید کرد: نزاع و درگیری بستری را فراهم می‌کند که ما همبستگی و انسجام خود را ازدست‌داده و هیبت جامعه از بین برود.

صادقی با اشاره به اینکه از خمس می‌توان در راستای حل اختلافات استفاده کرد، افزود: بهترین اقدامی که ستاد دیه بر آن اهتمام دارد، کمک کردن به جرائم غیر عمد است.

وی ادامه داد: در سال جدید تعداد 700 پرونده به سمت صلح و آشتی سوق داده شد که از این تعداد یک‌میلیون و 600 هزار نفر با یکدیگر صلح و سازش داشتند.

در انتهای این همایش از فعالان در عرصه بخشش و رضایت تجلیل شد.

انتهای پیام/ ش

برگزاری نخستین همایش  صبر در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار