رمان «شهربانو» کتابی که از نگاه مادران به دفاع مقدس پرداخته با حضور خانواده معظم شهدا، توسط انتشارات آستان قدس رضوی رونمایی شد.

رونمایی از رمان شهربانو/ اگر ادبیات در آینده بخواهد یک مادر داشته باشد، قطعا رمان «شهربانو» استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سعید تشکری داستان نویس برجسته کشور در مراسم رونمایی از رمان «شهربانو» با حضور خانواده شهدا و جمعی از فرهیختگان ادب و هنر با بیان اینکه این کتاب را دو بار خوانده است گفت: رمان «شهربانو» داستانی است که محصول کار نویسنده ماهری است است به این معنا که نویسنده جدیدی ظهور پیدا کرده و ادبیات شهری نوشته و ادبیات شهری مشهد به واسطه آن، ورود ملی پیدا کرده است.

وی افزود: هنگام مطالعه این اثر به شدت شیفته آن شدم، به این رخداد باید به شکل دیگری نگاه کرد، زیرا نویسندگان ما مدام سعی دارند دو کار را به شکل جدی دنبال کنند به این معنا که اثری که نوشته‌اند، هم داستان است و هم واقعی و معمولا بین این دو مقوله می‌مانند و این چیزی است که به شدت در حوزه ادبیات آسیب می‌زند.

نویسنده «کافه داش آقا» با بیان اینکه یک فردی بدون ورود به گعده نویسندگان چنین اثری را نوشته و در این راستا یک کشف ادبی بزرگ نیز صورت گرفته تصریح کرد: فکر می‌کنم وقتی نویسنده‌ای، مسئولی و یا ناشری پا به سن می‌گذارد، وظیفه او کشف ادبیات شهری است و باید معرفتی را جست و جو کند که گفتمان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس باشد و همه این‌ها مخاطب را به لذت خواندن وادار می‌کند.

در این مراسم نیز محمدعلی چمی‌ گو مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه کتاب «شهربانو» ظرفیت تبدیل به نمایشنامه و یا فیلمنامه را دارد گفت: آثار خوب به لحاظ متن در عرصه نمایش اندک است و می‌توان با اقتباس از چنین آثاری تئاتر و یا فیلم‌های بسیار خوبی را تولید کرد.

انتهای پیام// ز. م


رمان شهربانو ظرفیت تبدیل به نمایشنامه و یا فیلمنامه را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار