رکوردشکنی مرسدس‌بنز با اختلاف اندک نسبت به بی‌‎ام‌و

آمار‌ها حاکی از آن هستند که مرسدس‌بنز عنوان پرفروش‌ترین برند خودروسازی لوکس در سال ۲۰۱۸ در بازار آمریکا را کسب کرده است.

رکورد شکنی مرسدس‌بنز با اختلاف اندک نسبت به ب‌‎ام‌وبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت سنگین برند‌های خودروسازی لوکس در بازار پر‌رونق ایالات متحده آمریکا سال‌هاست که به صورت تنگاتنگی ادامه دارد. رقابتی که بر‌خلاف انتظار شامل هیچ‌کدام از برند‌های خودروسازی آمریکایی نمی‌شود و عموماً آلمانی‌ها صدرنشین جدول فروش آن هستند. البته در این میان برای مدت طولانی، لکسوس نیز به عنوان یک برند لوکس و نوپای ژاپنی رکورد فروش را چند سالی از رقبای آلمانی گرفته بود اما با تنوع بخشیدن آلمانی‌ها به سبد محصولاتشان، مجدداً رقابت به صورت وطنی ادامه پیدا کرد.

حال آمار سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که مرسدس‌بنز در‌ حالی رکورد فروش را در بازار آمریکا زده که اختلاف بسیار کمی با بی‌ام‌و دارد. بر اساس این آمار مرسدس‌‎بنز با فروش ۳۱۵ هزار و ۹۵۹ دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۸، بی‌ام‌و را با فروش ۳۱۱ هزار و ۱۴ دستگاه خودرو در بازه یکسان، پشت‌ سر گذاشته است. این در حالی است که فروش مرسدس‌بنز نسبت به سال گذشته ۶.۳ درصد کاهش یافته اما بی‌ام‌و با افزایش ۱.۷ درصدی فروش مواجه است. به این ترتیب با ادامه این روند به نظر می‌رسد که بی‌ام‌و به‌ زودی رکورد فروش برند لوکس آمریکا را از آن خود کند.

رکورد شکنی مرسدس‌بنز با اختلاف اندک نسبت به ب‌‎ام‌و

در سوی دیگر لکسوس نیز در رقابتی نزدیک با فروش ۲۹۸ هزار و ۳۱۰ دستگاه خودرو، در جایگاه سوم قرار دارد. فروش این خودروساز نیز نسبت به سال گذشته با ۲.۲ درصد افت مواجه بوده است. آئودی نیز به عنوان سومین برند آلمانی پرفروش در آمریکا با فروش ۲۲۳ هزار و ۳۲۳ دستگاه در جایگاه چهارم این لیست قرار دارد. به همین ترتیب جایگاه پنجم پرفروش‌ترین برند لوکس در ایالات متحده آمریکا با فروش ۱۵۸ هزار و ۹۳۴ دستگاه خودرو به آکورا می‌رسد و کادیلاک به عنوان پرفروش‌ترین برند لوکس آمریکایی در این کشور با فروش ۱۵۴ هزار و ۷۰۲ دستگاه مقام ششم را از آن خود می‌کند. آمار‌های سال ۲۰۱۸ رقم فروش ۲ میلیون ۲۷ هزار و ۳۱۲ خودروی لوکس در آمریکا را در حالی نشان می‌دهند که شاهد ۰.۳ درصد افت نسبت به سال ۲۰۱۷ بوده است.

در این راستا مدیر اجرایی مرسدس‌ بنز آمریکا گفته «فروش موفقیت‌آمیز امسال را مدیون کارشناسان فروش و توانایی بالای جذب مشتری توسط نمایندگی‌های مرسدس‌ بنز در این کشور هستیم.»


بیشتر بخوانید: بهترین خودرو‌های ۲۰۱۸ کدامند؟ +تصاویر


انتهای پیام/

رکورد فروش برند لوکس در آمریکا از آن مرسدس بنز

برچسب ها: فناوری ، مرسدس بنز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار